استاندار یزد تاکید کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای رفع مشکلات صنعت استان

استاندار یزد در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، ظرفیت این شورا را بسیار خوب دانست و تاکید کرد: لازم است برای حل مشکلات بخش صنعت استان از پتانسیل ‌این شورا حداکثر استفاده انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزسی و دومین نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست "‌محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این شورا در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ظرفیت شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی را بسیار خوب دانست که نمایندگانی از دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی در این شورا حضور دارند و بر استفاده حداکثری از پتانسیل این شورا در راستای رفع مشکلات بخش صنعت و تولید استان تاکید کرد.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد:‌ برای استفاده حداکثری از این ظرفیت باید مباحثی که لازم است در مورد آنها در شورا تصمیم گیری نهایی صورت گیرد، در کارگروه های تخصصی این شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و برای تصمیم گیری نهایی به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان واگذار شود.
وی‌ با اشاره به یکی از دستورکارهای این شورا مبنی بر مسائل ارزی، ‌افزایش نرخ ارز و مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی استان، افزود: در رابطه با اخذ مابه التفاوت نرخ ارز لازم بود تا یک جمع بندی مناسبی از قبل انجام می شد تا بدانیم چند واحد تولیدی در استان مشمول این اتفاق هستند و کدام بانک ها می توانند از طریق پیگیری های لازم با بانک مرکزی در این رابطه همکاری های لازم را داشته باشند.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به دستورکار بررسی ابعاد و مسائل پروژه سرمایه گذاری ایجاد بازار مبلمان و روشنایی استان در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور و مزیت های یزد در این رابطه، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان می‌توانیم شرایط خوبی را در این حوزه ایجاد کنیم مشروط براینکه برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، سرمایه‌گذار‌ان مناسبی را جذب کنیم، فراتر از ‌نگاه استانی فکر کنیم و بازارهای خوبی را برای این صنعت پیش‌بینی نماییم.
استاندار یزد گفت: بنابراین اشتغال مورد نظر در صنعت مبلمان ‌در اجرای این پروژه باید اشتغالی فراتر از وضعیت اشتغال موجود باشد، کار ویژه تری را در این رابطه انجام دهیم و برای تحت پوشش قرار دادن بازار در استان‌های دیگر نیز اقدام نماییم تا در بحث رقابت دچار مشکل نشویم.
طالبی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با انجام کار کارشناسی دقیق در این رابطه، بررسی دلایل تفاوت قیمت های تمام شده در بازار مبلمان با مرکز و مشخص نمودن ‌زمینه های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران قطعی در این صنعت می‌توانیم با حمایت‌های لازم و تسهیل و تسریع در اخذ مجوزهای موردنیاز، ‌بسترهای تحقق این مهم و استقرار این صنعت پاک در استان را فراهم کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..