امام جمعه موقت یزد:

مسئولان یزد مسائل فرهنگی را رها کرده‌اند/مردم منتظر تحقق وعده‌ها

امام جمعه موقت یزد گفت: مسئولان یزد مسائل فرهنگی را رها کرده‌اند و مسئولیت خود را در این زمینه انجام نمی‌دهند در حالی که اگر مسائل فرهنگی حل شود، مسائل اقتصادی نیز خودبه‌خود حل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سیدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت فرا رسیدن ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال ایام‌الله دهه فجر با ایام فاطمیه مقارن شده بنابراین لازم است صدا و سیما و دیگر نهادهای ذی‌صلاح به گونه‌ای جشن چهل سالگی انقلاب را مدیریت کنند که ایام فاطمیه نیز کمرنگ نشود و حرمت آن حفظ شود.

 
وی با تاکید بر اینکه در ایام دهه فجر باید علاوه بر تشریح دستاوردهای انقلاب، برای اقشار مختلف از جمله جوانانی که دوران قبل از انقلاب را درک نکرده اند، افزود: در کنار دستاوردهای مهم که تعداد آنها بسیار بوده، باید نقاط ضعف نیز بیان شود تا با برنامه‌ریزی در راستای رفع آن قدم برداشته شود.
 
امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: چهار دهه از انقلاب گذشته اما بانک‌های ما انقلابی نیستند و شاهد رشوه خواری، اختلاس، رانت خواری، بی‌عفتی و بی‌حجابی علنی و آشکار حتی در دارالعباده یزد هستیم.
 
آیت‌اللهی تصریح کرد: این روزها شاهد رفت و آمد زنان کافر در مکان‌های مذهبی همچون مسجد جامع هستیم این در حالی است که ورود کافر به این مکان‌ها حرام است و اگر علمای یزد همچون سومین شهید محراب و مرحوم وزیری و … زنده بودند، چه رفتاری با این اقدامات می‌کردند؟!
 
وی بیان کرد: دولت و مسئولان نیز متاسفانه مسائل فرهنگی را رها کرده و مسئولیت خود در این زمینه را اجرا نمی‌کنند و در واقع اگر مسائل فرهنگی جامعه حل شود، مسائل اقتصادی نیز حل خواهد شد.
 
امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روز به روز شاهد گران‌تر شدن اجناس از جمله گوشت و … هستیم که سبب شده سفره مردم خالی‌تر از قبل شود و مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند.
 
آیت‌اللهی تاکید کرد: مسئولان اگر می خواهند مشکلات اقتصادی مردم را درک کنند به آنها پیشنهاد می‌کنم یک ماه حقوق یک کارگر را بگیرند و خرج کنند تا از احوالات کارگران با این حقوق‌ها مطلع شوند زیرا بدیهی است مدیری که حقوق‌های چند میلیونی می‌گیرد، نمی‌تواند حال کارگران را درک کند.
 
وی تصریح کرد: اکنون زمان حرف زدن گذشته و مردم منتظر اقدام مسئولان هستند زیرا مردم دیگر از شعار و وعده خسته شده‌اند و منتظر تحقق شعارها در وضعیت معیشت خود هستند.
 
امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات مردم در ۲۲ بهمن ان‌شاءالله پرشورتر به میدان خواهند آمد و مشت محکمی بر دهان دشمنان داخلی و خارجی خواهند زد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..