تمام سیستم آموزشی کشور نیازمند تغییر است؛ معنی ندارد فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار باشد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه کل سیستم آموزشی کشور نیازمند تغییر است گفت: معنی ندارد فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار باشد.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی در دانشگاه‌ها به طور کلی باید تغییر کند و آموزش دانشجویان از سطحی‌نگری خارج و به عمق و تفکر وارد شود اظهار داشت: سیستم آموزشی فعلی کشور را ۱۰۰ سال قبل انگلیسی‌ها به ما تحمیل کردند.

 
وی با بیان اینکه تفکر و تعقل دو موضوعی است که نیاز امروز سیستم آموزشی کشور است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به گونه‌ای آموزش دهند و تربیت کنند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از ورود به جامعه بتوانند موضوع و محصولی برای ارائه داشته بانشد.
 
وی دلیل این موضوع را عدم سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها بر روی تفکر و تعقل دانشجویان‌ دانست و عنوان کرد: در حال حاضر سیستم آموزشی ما بر اساس بخوان، حفظ کن و نمره بگیر برنامه‌ریزی شده و باید این سیستم به بخوان، یادبگیر، تفکر کن تبدیل شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه معنا ندارد که دانشجو از دانشگاه خارج شود و به عنوان بیکار تلقی شود، این موضوع را یکی از اشکالات اصلی سیستم دانشگاهی در ایران دانست و عنوان کرد: این که این وضعیت در کشور ما وجود دارد به دلیل این است که اشکالی در این سیستم داریم.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانشجو در چهارچوبه‌ای که بتواند مشکلات جامعه را برطرف کرده و به نوعی این دانشجو خودش به عنوان ایجاد کننده اشتغال و صنعت پایدار و رو به رشد در جامعه فعالیت داشته باشد باید محور تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد.
 
وی بر ضرورت توجه دانشگاه‌ها به این موضوع تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها نباید وقت خود را تلف کنند و سبک آموزشی را هرچه سریع‌تر ولو به صورت منطقه منطقه تغییر دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: سیستم آموزشی فعلی کشور ما سبب شده که گاهی اوقات حتی یک دانش‌آموز برای شرکت در کنکور بیش از ۱۰ ساعت درس در روز می‌خواند ولی حتی یک ساعت هم تفکر در ارتباط با مباحثی که می‌خواند ندارد.
 
ناصری یزدی به مشکلات اشتغال در استان و کشور اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با بیکاری در استان یزد مطرح است این است که اتباع بیگانه و حتی از سایر استان‌ها افرادی اقدام به حضور در استان یزد کرده و در مشاغل مختلف شروع به کار کرده‌اند و جوانان ما بیکار هستند.
 
امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه صنعت در ایران نسبت به نوآوری توجه لازم را ندارد عنوان کرد: نبود خلاقیت و برنامه نداشتن برای تغییر و پیشرفت نیروی انسانی از جمله آسیب‌هایی است که به وسیله سطحی‌نگری به سیستم آموزشی کشور تحمیل شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..