آغاز پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در یزد

دبیر این کنفرانس: در این همایش مقالات در دوازده محور مختلف ارائه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع با حضور ۵۰۰نفر از جمعی از استادان، دانشجویان، مدیران، کارشناسان بخش‌های دولتی و صنعتی و پژوهشگران و محققان داخلی و خارجی و بزرگان مهندسی صنایع کشور با مشارکت انجمن مهندسی صنایع ایران بهمن‌ماه در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

 
دکتر محمدمهدی لطفی دبیر این کنفرانس در این کنفرانس گفت: تبادل آخرین یافته ها و دستاوردهای این حوزه، بررسی نقش مهندسی صنایع و آینده آن در کشور با بررسی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای سال‌های آتی از جمله اهداف این کنفرانس است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مبحث پایداری در طراحی، برنامه‌‌ریزی، مدیریت و کنترل سیستم‌‌های خرد و کلان و نقشی که انواع ابزارها و تکنیک‌های مهندسی صنایع می‌تواند در این زمینه داشته باشد، یکی از محورهای اصلی کنفرانس موضوع پایداری سیستم انتخاب و بخشی از برنامه‌های کنفرانس اعم از سخنرانی‌ها، مقالات و کارگاه‌ها بر این موضوع متمرکز شده است.
 
وی یادآور شد: در مجموع ۵۴۶مقاله از سوی دبیرخانه کنفرانس دریافت شده که پس از داوری آنها تعداد ۱۵۷مقاله به صورت شفاهی و ۲۹۶مقاله نیز به صورت پوستر در دو روز متوالی  در قالب پنل‌های مختلف ارائه می‌شود.
 
وی به حضور ۱۱سخنران کلیدی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: سه سخنران کلیدی از کشورهای آلمان، انگلیس و هلند  به صورت حضوری و هشت سخنران دیگر به صورت ویدئو کنفرانس در این کنفرانس ایراد سخن می‌کنند.
 
وی گفت: پایداری سیستم، زنجیره تامین، توسعه الگوریتم و روش های تصمیم گیری، فناوری اطلاعات، کیفیت و بهره وری، مدیریت عملیات، اقتصاد و خدمات مالی، سیستم های مدیریت، سیستم های سلامت، ارگنومی و ایمنی، اقتصادمقاومتی، بومگردی و گردشگری و تجارب موفق در صنعت از مهمترین محورهای مقالات این همایش است.
 
دکتر لطفی در پایان نیز با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از کنفرانس ضمن قدردانی از حامیان مالی، علمی و معنوی و رسانه‌ای این دوره از کنفرانس گفت: عمده تلاش و هدف مجموعه دانشگاه برای برگزاری این رویداد، تمرکز بر بحث های محتوایی، برنامه ریزی و امور اجرایی و نگاه پروژه‌ای و برنامه محور بوده است.
 
در ادامه  این کنفرانس دکتر مهدی فتح الله رییس انجمن مهندسی ایران به تشریح نقش رشته مهندسی صنایع در توسعه پرداخت و گفت:ما نیازمند توسعه هستیم و در افق۱۴۰۴ ایران به عنوان کشوری توسعه یافته در نظر گرفته شده که دستیابی به این هدف الزامات خود را دارد و نیازمند توسعه متوازن است.
 
وی افزود: ماندن در قید و بندهای سنتی این حوزه مطالعاتی کمکی به توسعه و پیشرفت نمی کند و تغییر لازمه پاگذاردن در مسیر توسعه است.
 
وی همچنین بازمهندسی رشته مهندسی صنایع را ازسوی محققان و صاحب نظران این حوزه گامی مهم و ضروری برای تسهیل توسعه دانست.
 
دکتر فتح الله ادامه داد: در نظر گرفتن نگاه سیستمی و فرآیندی نباید به گونه ای باشد که از امر آموزش غفلت شود و باید جهت گیری و حرکت این حوزه مطالعاتی برای آینده نیز مشخص شود.
 
رییس انجمن مهندسی صنایع ایران ثروت افزایی را یکی از مهمترین ارکان توسعه دانست و تاکید کرد:مهندسین صنایع می توانند نقش بسیار مهمی در تحقق آن داشته باشند.
 
وی همچنین عدم تعادل در عرضه و تقاضا در حوزه نیروی کار و دانش آموختگان و بازار را یکی از مهمترین چالش های مهندسی صنایع دانست.
 
وی مشکل آب، آلودگی، بهره وری، رقابت، رکود اقتصادی و کیفیت را از چالش های پیش روی مهندسی صنایع در ایران عنوان کرد.
 
دکتر فتح الله در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم حرفه ای بودن در رشته مهندسی صنایع خواستار ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت برای برطرف کردن چالش ها و مشکلات شد.
 
پروفسور «کنان گاوین‌دان» از دانشگاه دانمارک جنوبی نیز به عنوان سخنران کلیدی با موضوع «زنجیره تامین دیجیتال با تمرکز بر پایداری»، به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..