استاندار یزد تاکید کرد:

تغییر جهت اقتصادی استان یزد بر محور میراث فرهنگی و صنایع دانش بنیان/ ضرورت بازیابی سرمایه های انسانی

«محمدعلی طالبی» بر جهت گیری اقتصادی استان یزد در محور میراث فرهنگی،گردشگری و توسعه صنایع دانش بنیان تاکید و بازیابی سرمایه های انسانی را ضروری دانست.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد در مراسم افتتاح اولین نمایندگی استانی یونسکو در کشور و شهر میراث جهانی یزد که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار شد، از تلاش شورای اسلامی شهر یزد و موثرین این جریان قدردانی کرد. 

طالبی اظهار داشت:استان یزد از ظرفیت های بسیار فراوانی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی برخوردار است که در چارچوب ماموریت های سازمان بین المللی یونسکو قرار دارد و ثبت بافت تاریخی یزد به عنوان میراث جهانی نیز نمودی از این ظرفیت های بسیار خوب می باشد.
استاندار یزد افزود: امیدواریم اتفاقاتی از این جنس مشوق های بسیار خوبی برای شهرستان ها و گروه های فرهنگی باشد تا در این راستا بازنمایی ظرفیت های مختلف تحقق یابد.
وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تحرک بسیار خوبی در سطح استان نسبت به ثبت آثار تاریخی در حال جریان است و از سوی دیگر  نخبگان و سرمایه انسانی بسیاری در بخش های مختلف به ویژه سرمایه های نمادین با تاثیر ملی و بین المللی وجود دارند که نیازمند توجه می باشد.
«محمد علی طالبی » در ادامه گفت:معتقدیم تاکنون از این سرمایه ها به خوبی استفاده نشده است و ما امروز می بایست به جای اتکا به صنعت، بر  اقتصاد محور بودن میراث فرهنگی و گردشگری متمرکز بودیم  و بر این اساس هرگز بسیاری از چالش های صنعتی بروز پیدا نمی کرد.
طالبی افزود:در گذشته با بی توجهی به بخش فرهنگی ، میراث تاریخی و سرمایه های انسانی استان توجه بیشتری به توسعه صنعت جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده صورت گرفته است و اکنون ضروریست جهت گیری به سمت گردشگری،میراث فرهنگی و گسترش صنایع دانش بنیان سوق یابد تا مواردی متکی به سرمایه های انسانی در استان فعال شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان بیان کرد:در کنار باورمندی به توسعه و ارتقا فرهنگی به یک سری الزامات که رفتارهای ما در قبال آثار تاریخی و پتانسیل های فرهنگی را  تغییر دهد نیازمندیم تا این موضوع در مدار درستی قرار گیرد.
استاندار یزد گفت: ایجاد دفاتری از جمله افتتاح اولین نمایندگی استانی یونسکو در کشور برای یزد به ایجاد الزامات و رویکرد جدیدی مبتنی بر توانمندی و ظرفیت های  فرهنگی،اجتماعی و تاریخی نسبت به توسعه استان کمک می کند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..