برگز اری همایش مهندسان، کاردانان ومعماران ساختمانی در یزد

چگونگی کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی از جمله مباحث این نشست اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوز رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: شرکت کنندگان در این همایش  در خصوص چگونگی کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در استان هم اندیشی کردند. 

سالاری  در این همایش از تغییر در شرایط ساخت و ساز مسکن در استان خبر داد و گفت این تغییر با همکاری نهادهایی چون شهرداری ها ، اداره کل مسکن وشهرسازی و معاونت عمرانی استانداری صورت می گیرد به نحوی که استحکام ساختمانها در برابر حوادث بیشتر شود. 
سالاری اظهار داشت در مرحله اول اجرای این طرح استاد کاران ،  مهندسان و مالکان با حضور  در کلاس های آموزشی  رایگان شیوه های کلاهبردارانه در این صنعت را فرا می گیرند. 
وی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط جدید برای هر طرح ساختمانی تنها یک نقشه ملاک خواهد بود افزود در حال حاضر مالکان برای ساختمان سازی دونقشه اجرایی و ویژه پروانه ارائه می کنند که با حذف یک نقشه زمینه بهسازی در تمامی ساختمانها فراهم می شود. 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در یزد همچنین از تشدید نظارت های ناظرین به عنوان شاخصه دیگر این تغییرات یاد کرد و گفت:  همچنین با راه اندازی پلیس ساختمان هر گونه تخلفی در حوزه ساخت ساز به کمیسیون ۱۱۰ اعلام وبا آن تخلف برخورد قانونی خواهد شد. 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..