ربیعی: ‌‌

جامعه امروز به جنبش گفت‌و‌گوی اجتماعی نیاز دارد ‌

وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نخستین عامل اعتیاد ناامنی روانی است گفت: جامعه امروز به جنبش گفت‌و‌گوی اجتماعی نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز علی ربیعی در نشست ماهیانه شب یزد که در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد با اشاره به اینکه ما با مسائل زیادی روبرو هستیم اظهار داشت: برخی از این مسائل به عنوان ابرچالش و برخی به عنوان بحران‌های مختلف از این مسائل نام برده‌اند و معمولا ما اهمیت بسیاری از مسائل را با برچسب‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان توجه به این مسائل از اهمیت بسیار زیادی قائل است عنوان کرد: هرچه ما ساحت مسائل فرهنگی و اجتماعی را از حوزه خودش خارج کنیم با مشکل بیشتری روبرو می‌شویم و این موارد را باید در ساحت خود مورد بررسی قرار دهیم.
 
وی تصریح کرد: امروز نظام و مسائل امنیتی ما بیش از پیش با مسائل اجتماعی روبرو شده و همین موضوع هم مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آورد که باید نسبت به آن توجه داشت.
 
ربیعی عنوان کرد: اگر ما به علت‌ها درست فکر نکنیم، عارضه و بیماری را با یکدیگر اشتباه می‌گیریم و این هم یکی از مشکلات ما در حوزه سیاست‌گذاری بود که بارها بین این دو مورد با اشتباه مواجه شده‌ایم.
 
پژوهشگر حوزه مسائل اجتماعی بخشی از اتفاقاتی که در حوزه اجتماعی رخ داده را ناشی از تغییرات جهانی دانست و عنوان کرد: تغییر نسل و رشد جمعیت هم از جمله دیگر مواردی است که بر مسائل اجتماعی تاثیر ویژه‌ای دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: انقلاب جمعیتی هم که به صورت مستقیم به بحث مهاجرت تاثیرگذار بوده هم به مسائل اجتماعی تاثیر بسیار ویژه‌ای دارد و قطعا بسیاری از این مسائل را به وجود آورده و می‌آورد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم با بیان اینکه زمانی که ما بحث مسئله آسیب را مطرح می‌کنیم منظور آن بخش است که به جامعه آسیب وارد می‌کند تصریح کرد: موضوعی که باید بررسی لازم در ارتباط با آن داشته باشیم این است که چرا در چهلمین سال انقلاب دچار چنین مسائل اجتماعی شده‌ایم.
 
ربیعی تصریح کرد: زمانی که بحث فقر را در چهاردهه مشاهده کنیم مقداری بحث تبیین وضعیت امروز برای ما راحت‌تر می‌شود، که در این وضعیت فقر در ابعاد مختلف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
این استاد دانشگاه بیان کرد: در ابتدای فعالیت دولت در سال ۹۲ ما بحث فقر چند بعدی که در زمینه‌های فقر بهداشت و سلامت، آموزش، مسکن و فقر غذایی و فقر درون مایه مطرح بود و تلاش کردیم هر یک از این فقرها را با بسته‌های خاص خود تا حدی رفع کنیم که بی‌اثر هم نبود.
 
وی با تاکید بر اینکه این فقر بر آسیب‌های اجتماعی تاثیر مستقیم دارد عنوان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در جامعه با آن روبرو هستیم اعتیاد است که عوامل مختلفی برای آن بیان می‌شود.
 
ربیعی با تاکید بر این که اعتماد زیربنای تقویت سرمایه‌های اجتماعی است عنوان کرد: بسیاری از افراد نخستین عامل اعتیاد را فقر می‌دانند در حالی که اولین عامل در زمینه به وجود آمدن این آسیب اجتماعی، ناامنی روانی است.
 
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه امروز به جنبش گفت‌و‌گوی اجتماعی نیاز دارد و در صورتی که این موضوع در جامعه تبیین و نهادینه شود، می‌توان زمینه رفع بسیاری از آسیب‌ها را برطرف کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..