از محل صندوق توسعه ملی؛

۴۵ استخر تنظیمی در قطب کشاورزی یزد احداث شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از احداث ۴۵ باب استخر تنظیمی آب کشاورزی با پوشش پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر ٣ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمجتبی آغاز  اظهار داشت: این استخرهای دارای پوشش پلی‌اتیلن به گونه‌ای طراحی شده که در مقابل نفوذ آب، اشعه‌های ماورای بنفش همچنین تغییرات دمایی مقاومت بسیار زیادی دارد.

 
وی عنوان کرد: برای احداث این استخرها اعتباری بالغ بر٣ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای بهره‌برداران کشاورزی پرداخت شده است.
 
آغاز با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های پی‌درپی در شهرستان خاتم، استفاده از این نوع استخرها را در منطقه بیش از پیش ضروری دانست و افزود: احداث این نوع استخرها علاوه بر ذخیره سازی آب و استفاده بهینه از آب در فصل غیر زراعی و افزایش راندمان آبیاری، برای پرورش ماهی نیز مناسب است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم خاطرنشان کرد: ۴۵ باب استخر به حجم ٢٢٠ هزار مترمکعب آب از جنس ژئوممبران که قابلیت و عمر بالایی دارد، در بخش کشاورزی شهرستان احداث شده است.
 
آغاز تصریح کرد: برای احداث استخرهای تنظیمی به ازای هر هزار مترمکعب مبلغ ٣٠ میلیون تومان تسهیلات ١٠ درصد هفت ساله از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
وی تاکید کرد: کشاورزان برای احداث این استخرها و دریافت تسهیلات آن باید مجوز تغییر کاربری زمین مورد نیاز احداث استخر را دریافت کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..