معاون نظارت بر کنترل بازار صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

تمام اصناف یزد در سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات ثبت‌نام کنند

معاون نظارت بر کنترل بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تمام اصناف استان خواست تا در سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات ثبت‌نام کنند.

به گزارش یزدی نیوز علی افشارپور در جشن سالانه اتحادیه ابزار فروشان استان یزد با اشاره به اینکه بر اساس قوانین نظام صنفی، هر اتحادیه موظف است سالانه یک همایش برای اعضای خود برگزار کند، اظهار داشت: همچنین بر اساس این قانون، ۱۵ درصد از درآمد اتحادیه‌ها باید صرف مسائل آموزشی شود.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برخی از اصناف در تنظیم بازار اثرگذار هستند، افزود: اتحادیه‌ها باید به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از بی‌نظمی و بی‌قانونی، آموزش‌های لازم را به اعضای خود ارائه دهند.
 
افشارپور با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات که به منظور رصد موجودی کالای اساسی در انبارها راه اندازی شده است،‌ عنوان کرد: تمام اصناف از واحدهای کوچک تا عمده فروشان موظف به ثبت نام در این سامانه هستند.
 
معاون نظارت بر کنترل بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تاکید کرد: واحدهای کوچک فقط باید در این سامانه ثبت نام کنند اما عمده‌ فروشی‌ها باید علاوه بر ثبت‌نام، موجودی‌های انبار خود را نیز ثبت کنند.
 
وی یادآور شد: این طرح برای ثبت ۲۲ قلم کالا در سطح کشور آغاز شد و اکنون برای تمام اصناف به مرحله اجرا درآمده و هدف از اجرای آن نیز رصد موجودی کالاهای انبارها به ویژه کالاهای اساسی است.
 در این همایش از واحدهای صنفی برتر و پیشکسوتان اتحادیه ابزار فروشان استان یزد تجلیل شد.

بخش نظردهی بسته شده است..