اورژانس‌های اجتماعی در یزد توسعه می‌یابد

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه بی توجهی به مسائل اجتماعی در طول سال‌های گذشته سبب افزایش چشم‌گیر آسیب‌های اجتماعی شده گفت: توسعه اورژانس‌های اجتماعی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی  در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با موضوع بررسی بودجه‌ها و وضعیت مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: سازمان بهزیستی بیش از ۱۹۰ فعالیت و موضوع را در دستور کار دارد که حجم بسیار گسترده‌ای از وظایف به حساب می‌آید.

 
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مجموعه اعتبارات سازمانی مادر استان یزد نزدیک به ۴۱ میلیارد در کل استان بود و امسال این اعتبارات به ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد رسیده که با رشد ۲۰ درصدی روبرو بوده است.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: تا به الان قریب به ۶۰ درصد از اعتبارات تخصیص پیدا کرده و خوشبختانه ما در پرداخت‌های ضروری از جمله یارانه مراکز عملکرد خوبی داشتیم.
 
عفتی عنوان کرد: تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن توسط ریاست جمهوری قطعا توقعاتی را به وجود آورده که پاسخگویی به همه این تعهدات با توجه به وضعیت فعلی بودجه امکان‌پذیر نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم بخشی از این قانون در سال آینده و بخش‌هایی از آن را در سال‌های بعد اجرایی کنیم تا بتوانیم طرح را در هر مرحله به صورت کامل و با تاثیرگذاری مد نظر به مرحله اجرا برسانیم.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: دولت برای این کار بودجه‌ای در نظر گرفته ولی پیش‌بینی ما برای اجرای این طرح دو برابر بودجه‌ای است که توسط دولت دیده شده است.
 
عفتی افزود: متاسفانه غفلت‌هایی که ما در دوران گذشته به مسائل اجتماعی داشتیم سبب شده که آسیب‌های اجتماعی الان خیلی به چشم بیاید و ضرورت دارد توجه به آن افزایش قابل توجهی پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: توسعه اورژانس‌های اجتماعی یکی از موضوعاتی است که باید حتما به آن توجه شود و بتوانیم به این وسیله اقدامات لازم را انجام دهیم و شاهد کاهش آسیب‌ها تا حد امکان باشیم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..