حذف بودجه آموزش فنی سربازان، اجرای این طرح را با مشکل مواجه می‌کند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به طرح آموزش فنی ۱۰۰ هزار سرباز در سال گفت: حذف بودجه آموزش فنی سربازان، اجرای این طرح را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزعلی آقاافضلی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با موضوع بررسی بودجه‌ها و وضعیت مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: یکی از وظایف این سازمان تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار و همچنین آموزش افراد شاغل در صنوف و مشاغل است.

 
وی با اشاره به اینکه الان ۱۱ قشر از جامعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند گفت: متاسفانه هیچ اعتبار خاصی برای تعهدات این سازمان جدای اعتبارات جاری این سازمان دیده نشده است.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: ۹ مورد درآمدی برای این سازمان تکلیف شده که تاکنون درآمدهای ما به حساب خزانه دولت واریز می‌شده و قرار بوده که ۷۰ درصد آن به خزانه سازمان بازگردد ولی تا سال گذشته تقریبا ۲۵ درصد بازگشت داشته است.
 
آقاافضلی با بیان اینکه در پرداختی‌ها از جمله حق‌التدریس‌ها با مشکل مواجه هستیم خاطرنشان کرد: در صورتی که نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بازپرداخت‌ها به صورت کامل انجام شود می‌توانیم خیلی از مشکلات را برطرف کنیم.
 
وی ادامه داد: بحث تخصیص اعتبارات از فاینانس برای خرید تجهیزات و امکانات یکی از انتظاراتی است که داریم و امیدواریم با آن موافقت صورت گیرد.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد تصریح کرد: قرار شده که سالانه ۱۰۰ هزار نفر سرباز توسط آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده شوند که ظاهرا در بودجه ۹۸ اعتبار مد نظر برای این کار حذف شده و در این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..