نماینده مردم اردکان در مجلس:

زمان اصلاح ساختار اداری رسیده است/آماده پیگیری مشکلات استان هستیم

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقت اصلاح ساختارها اداری و مدیریتی و جراحی اقتصادی فرا رسیده و هر چند که اقدامی سخت، اما اجتناب ناپذیر است.

به گزارش یزدی نیوزدر جلسه مجمع نمایندگان استان یزد که در استانداری برگزار شد، در مورد بررسی برنامه ها و اعتبارات دستگاه های مرتبط حوزه کار و رفاه اجتماعی و رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری استان اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی اخیر و آگاهی افکار عمومی از این چالش‌ها، وقت اصلاح ساختارها اداری و مدیریتی و جراحی اقتصادی فرا رسیده است و هر چند که اقدامی سخت ولی اجتناب ناپذیر است.

 
وی در مورد بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس، به تشریح ابعاد این بودجه پرداخت و عنوان کرد: سقف اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در لایحه بودجه طی دو سطح به میزان ۶۲ هزار میلیارد و ۶۳.۸ میلیارد تومان دیده شده است.
 
تابش بیان کرد: برای نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و بهسازی بافت‌های فرسوده اعتباراتی پیش‌بینی شده و طرح‌هایی برای فعال‌تر کردن بازار کار و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، اشتغال در حوزه‌هایی نظیر گردشگری و شرکت های دانش بنیان و … دیده شده است.
 
وی با تاکید بر استفاده مؤثرتر از بخش خصوصی در اجرای طرح و پروژه‌ها اظهار داشت: استفاده از اعتبارات عمومی برای جذب منابع بخش خصوصی و بهره گرفتن از بازارهای پول و سرمایه برای تکمیل طرح‌های عمرانی، همچنین خرید کالا و خدمات بر اساس قیمت تمام شده می تواند مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی را ارتقا دهد.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با اشاره به مشکلات بیان شده در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد در زمینه مشکلات جامعه کارگری گفت: علاوه بر برخی ساختارهای فرسوده و کم تحرک، برخی از این مشکلات ریشه در قانون و نحوه اجرای آن و اعمال سیاست های مختلف و گاهی متضاد در دوره‌های مختلف دارد.
 
تابش با تاکید بر جمع بندی و اولین بندی برخی از چالش‌های مطرح شده، از آمادگی مجمع نمایندگان استان برای پیگیری موضوعات از طریق مسئولان کشوری خبر داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..