برگزاری همایش کارآفرینی کشور در یزد

دانش افزایی، توانمندسازی و هم افزایی در ادارات آموزش و پرورش از اهداف این همایش اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در این همایش گفت:دانش افزایی، توانمندسازی و هم افزایی در ادارات آموزش و پرورش و توسعه آموزش کارآفرینی برای همه دوره های تحصیلی از اهداف این همایش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به رونمایی از کتاب راهنمایاجرای طرح آموزش در این همایش گفت :این کتاب از برنامه های کیفیت بخشی برنامه های آموزشی مهارتی برای  هدفمند کردن آموزش هاست تا دانش آموزان بتوانند این آموزش ها را به تولید و فروش برسانند.
آذرکیش افزود:آموزش روش های نوین کارآفرینی در آموزش و پرورش، ارائه طرح ها و برنامه های دفترهای فنی و حرفه ای و کاردانش از برنامه های این همایش است.
وی ادامه داد:بیش از ۷ هزار هنرستان در کشور فعالیت می کنند که ۴ هزار و ۴۰۰ در شاخه کاردانش و ۲هزار و ۵۰۰  هنرستان فنی و حرفه ای هستند.
مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش بااشره به اینکه آموزش های مهارتی در ۴ زمینه صنعت ،خدمات،کشاورزی وهنرایت گفت:بیش از ۹۳۰ هنرجو در بیش از ۲۰۰ رشته مهارتی در حال آموزش هستند که از این تعداد۱۶۰ رشته مهارتی در شاخه کاردانش و ۴۱ رشته تحصیلی در شاخه فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم بااشاره به اینکه  آموزش های نشظام جدید  مبتنی بر شایستگی شده و محور و اساس آموزش ها تغییر پیدا کرده گفت: باتوجه به این تغییرات، ضرورت تبیین و بازبینی این رویکردها وجود دارد که در این همایش به دنبال آن هستیم.
حسینی مقدم افزود: در آموزش های جدید، چرخه آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش برای دانش آموزان پیش بینی کرده ایم.
وی اظهار داشت :برای اینکه تولیدات دانش آموزان فابل رقابت با بازارهای روز دنیا باشد این دوره های آموزشی برگزار می شودتا همه استانها با یک سیاست واحد بتوانند این برنامه را پیش ببرند.
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت:در حال حاضر ۴۵۰ هزار هنرجو در شاخه فنی و حرفه ای کشور درحال تحصیل اند.
۸۰ نفر از روسای ادارات فنی و حرفه ای و کاردانش، تکنولوژی و گروههای آموزشی کشور در این همایش دوروزه حضور دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..