طرح ملی پایلوت غربالگری فشار خون و تناسب وزن در یزد آغاز شد

طرح ملی غربالگری فشار خون و تعیین تناسب وزن ایرانیان بالای ۳۰ سال توسط تعدادی از پرستاران یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)، طرح ملی پایلوت غربالگری فشار خون و تعیین تناسب وزن ایرانیان بالای ۳۰ سال توسط گروهی از پرستاران بیمارستان شهید دکتر رهنمون در محل مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد.

 
هدف از برگزاری این طرح تعیین وضعیت بزرگسالان ایرانی از لحاظ فشار خون، وزن، قد، شاخص توده بدنی(BMI) در هر دو گروه آقایان و خانم‌های بالای ۳۰ سال می‌باشد.
 
طیبه فدایی سوپروایزر سلامت بیمارستان شهید رهنون یزد در این طرح در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به اینکه این طرح از امروز و به مدت چهار روز برگزار می‌شود اظهار داشت: در سه روز آینده، این طرح در محل بیمارستان اجرایی می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به اطلاع از فشار خون، قد و وزن و سایر شاخص‌های سلامتی بدن خود حساسیت لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این پایش طبقه‌بندی شده و با استفاده از نرم افزارهای مربوطه آنالیز شده و از بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده در امور آموزشی و پژوهی استفاده می‌شود.
 
سوپروایزر سلامت بیمارستان شهید رهنمون یزد از افراد بالای ۳۰ سال استان یزد خواست جهت پایش فشار خون و سایر شاخص‌‌های مد نظر به مرکز اجرای این طرح در بیمارستان شهید رهنمون مراجعه نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..