مدیر کل فرودگاه بین‌‌المللی یزد خبر داد؛

سرانه ۰.۱ مترمربعی مسافران در فرودگاه یزد/افتتاح ترمینال پروازهای خارجی در دهه فجر

مدیر کل فرودگاه بین‌‌المللی یزد ضمن اشاره به سرانه بسیار پایین مسافران در ترمینال فعلی این فرودگاه، از افتتاح ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه مذکور در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، «عباس محمدی» در جمع خبرنگاران با بیان این که فرودگاه یزد نهمین فرودگاه ثبت شده در کشور به عنوان فرودگاه بین المللی است، در مورد وضعیت عملکردی کنونی این فرودگاه اظهار کرد:سالانه بیش از ۷۶۵ هزار مسافر و ۴۹۸۰ تن بار از طریق ۶۵۰۰ پرواز مسافری داخلی و خارجی فرودگاه یزد جابجا می‌شود. 

 
وی شرکت‏‌های هواپیمایی فعال در استان یزد را نیز هشت شرکت و مسیرهای پروازی استان را شامل هفت مسیر داخلی و خارجی ذکر کرد و از رایزنی با شرکت ‎ های هواپیمایی در خصوص افزایش پروازهای برنامه ‎ ای  در مسیرهای جدید خبر داد.
 
محمدی گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۴۱۵ مسافر از طریق پروازهای حج ‏تمتع و ۹۲۶۳ مسافر در قالب ۴۰ پرواز در فرودگاه یزد به عتبات عالیات عزیمت کرده ‎‎ اند و در این مدت ۳۴۲ هزار و ۵۷۱ مسافر نیز با انجام ۳۱۷۱ پرواز رفت و برگشت داخلی در مسیرهای تهران، مشهد، بندرعباس، کیش و اهواز پذیرش شده‏‏‌اند.
 
وی با بیان این که فرودگاه یزد یک فرودگاه زیان‏ده محسوب می ‎‎ شود، جذب اعتبارات برای توسعه این فرودگاه بسیار دشوار است و به همین دلیل نیز اجرای برخی از طرح ‎‎ ها بیش از زمان معمول به طول می ‎ انجامد.
 
مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی یزد از افتتاح سیستم چراغ‏‌های پرسیژن اپروچ و ترمینال شماره یک این فرودگاه جهت پروازهای خارجی در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: راه‏‏‌اندازی ترمینال مجزایی جهت پروازهای خارجی با توجه به استفاده ‎‎ های چندمنظوره از ترمینال فعلی مسافران و کمبود فضای ترمینال علی ‎‎ رغم طرح ۱۲.۵ هزار مترمربعی آن بوده است.
 
به گفته وی، در حالی که سرانه فضای مسافران در برخی فرودگاه‏‏‌های جهان به ۲۵ مترمربع و بالاتر از استاندارد جهانی چهار مترمربع نیز می‏‏رسد ولی این سرانه در یزد تنها ۰.۱ مترمربع است.
 
محمدی خاطرنشان کرد: البته راه ‎‎ اندازی ترمینال شماره یک جهت بهره ‎‎ برداری کوتاه مدت انجام شده و طرج توسعه فرودگاه براساس طرح جامع فرودگاه‏‏‌های کشور اجرایی خواهد شد.
 
وی از جمله اقدامات ۹ ماهه نخست امسال فرودگاه استان را اجرای سیویل ورک و نصب سیستم روشنایی پرسی‍‍‍‍ژن اپروچ بصورت کامل، نصب و راه ‎ اندازی چیلرهای تراکمی ۲۲۰ تن و دو دستگاه برج خنک کن، بهسازی تجهیزات ترمینالی، نصب دو عدد برج نور جدید، مبادله ۷۸۸ هزار و ۴۶۵ پیام هوانوردی با راندمان ۹۹ درصد، راه ‎ اندازی سیستم طرح پرواز الکترونیکی، انجام موفقیت ‎ آمیز وارسی پروازی سیستم ‎ های کمک ناوبری و تقرب دقیق و اصلاح نظام‏نامه و طرح اضطراری فرودگاه و ارسال به سازمان هواپیمایی کشوری جهت اخذ تاییدیه، عنوان کرد.
 
این مسئول نوسازی زیرساخت ارتباطی فرودگاه با نصب فرستنده و گیرنده ‎ های جدید و نوسازی دکل فرستنده، نوسازی تجهیزات ارتباطی ایستگاه آر.سی.ای.جی با نصب و راه ‎ اندازی فرستنده و گیرنده‏های جدید، نصب و راه‏اندازی شش عدد محافظ ورودی و خروجی دستگاه ایکس‏.ری در گیت‏های بازرسی سالن ترانزیت و بهسازی سیستم ارتباطی اف. ام فرودگاه را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.
 
محمدی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال ‎‎ های اخیر، فرودگاه یزد تا ۲۵ سال آینده نیازمند نصب هیچ دستگاهی در حوزه هوانوردی نخواهد بود و از این لحاظ مشکلی در استان نخواهیم داشت.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..