معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور

اعطای تسهیلات دولت برای احیای روستا‌های دارای بافت با ارزش

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اعطای تسهیلات دولت برای احیای روستا‌های دارای بافت با ارزش خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا شاملو گفت: در برنامه ۵ساله ششم توسعه پیش بینی شده است ۳۰۰روستای هدف گردشگری یا دارای بافت با ارزش در دستور کار تهیه و اجرا و قرار بگیرند.

شاملو افزود: با توجه به ویژگی‌های معماری بومی روستا‌های استان یزد، این استان موقعیت خاصی دارد و پیشنهادات خوبی از استان مطرح شده است که در کارگروه ملی تعدادی مصوب و تعدادی هم در دست بررسی است.
وی گفت: امروز بازدید شد تا ببینیم در کدام روستا‌ها این زمینه است که با کمک‌های اعتباری که از منابع ملی است بتوانیم کار‌ها را سرعت دهیم.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه سایر روستا‌های استان هم که حدود بیش از ۳۳۷روستای بالای ۲۰خانوار، دارای طرح هادی مصوب است افزود: در بحث اجرایی خوشبختانه استان جلوتر از میانگین کشوری است و کار‌های خوبی انجام شده است.
شاملو گفت: در برنامه امسال مان است که از منابع ملی کمک بیشتری بگیریم که استان بتواند در فعالیت عمران روستایی چه در زمینه تهیه و اجرای طرح هادی یا بهسازی و احیاء بافت‌های باارزش و چه بحث گردشگری روستایی فعالیت بیشتری داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌ها به طور میانگین برای هر روستا با توجه به گستردگی دارند یک و نیم تا ۲میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده ایم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..