برخورد قضایی با صنایع آلاینده صنعتی در یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد با اشاره به ضرورت شناسایی واحدهای تولید کننده آلودگی در استان گفت: با صنایع آلاینده صنعتی در یزد برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«نیره پورملائی» با بیان این که براساس ماده ۱۲ قانون هوای پاک سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به شناسایی کلیه واحدهای صنعتی، تولیدی، عملیات معدنی و کارگاهی که آلودگی آنها بیش از حد مجاز مصوب است، اظهار کرد: این سازمان باید مراتب را با تعیین نوع، میزان آلودگی، سعت منطقه تحت تأثیر و حساسیت منطقه به مالکان یا مسولان تصمیم گیر واحد ابلاغ کند.

 
وی با اشاره به این که مسئولان باید در مدت مشخص شده توسط محیط زیست نسبت به رفع آلودگی، تغییر تولید یا تعطیلی کار اقدام کنند، افزود: در صورت عدم اجرای مفاد این ماده و در پایان مهلت مقرر، سازمان از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌کند و متخلف را جهت پیگرد قضائی به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: این واحدهای تولیدی علاوه بر جبران خسارات وارده به پرداخت جریمه نقدی معادل سه تا پنج برابر خسارات وارده به محیط زیست محکوم می‌شوند.
 
پورملائی در ادامه با بیان این که اولین جلسه رسیدگی به وضعیت آلایندگی واحدهای صنعتی یک واحد کاشی و سه واحد فولادی برگزار شد، تصریح کرد: در این نشست مهلت کوتاهی جهت تکمیل تجهیزات کنترل آلاینده‌ها داده شد تا نسبت به رفع کامل آلودگی اقدام کنند.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد در طی مدت زمان تعیین شده کارشناسان اداره کل محیط زیست به صورت مستمر و هفتگی از روند ارتقای سیستم‌های کنترل آلودگی بازدید کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..