برگزاری جشنواره زنان و دختران روستایی در رکن‌آباد میبد

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد گفت: جشنواره زنان و دختران روستایی با معرفی آداب و رسوم و اجرای برنامه‌های ورزشی و پخت غذاهای سنتی در رکن آباد میبد برگزار می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«فرزین خادمی» در نشست هماهنگی این جشنواره که در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نقش موثر برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در معرفی آداب ‌ و رسوم و غذاهای سنتی هر شهرستان، جشنواره‌های گذشته، مشارکت خودجوش بانون روستایی در جشنواره‌های گذشته را یاداور شد و خواستار تداوم ان شد.

 
«نرگس بی‌غرض» کارشناس ورزش بانوان شهرستان میبد نیز در این نشست هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط و تحرک و روحیه تعاون و همبستگی در بین زنان و دختران روستایی ذکر کرد.
 
وی با بیان این که جشنواره در روستاهای صدرآباد در بخش ندوشن و رکن‌آباد و حجت‌آباد در بخش مرکزی برگزار می‌شود، افزود: جامعه مخاطب این طرح که مرحله شهرستانی آن شنبه ۲۲ دی‌ماه در روستای رکن‌آباد به‌عنوان پرجمعیت‌ترین روستا در بخش مرکزی اجرا خواهد شد، کلیه زنان روستایی شهرستان هستند . 
 
این کارشناس ورزش بانوان اجرای انفرادی مسابقات دارت، خانه‌بازی، دال‌پلان و دو رشته تیمی گانیه(زو) و داژبال (وسطی) و نیز پخت غذاهای سنتی و سالم و یک سری برنامه‌های هنری و برگزاری غرفه‌های مختلف اعم از صنایع‌دستی بانوان روستایی، بهداشت و کودکان را از برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..