تشکیل کمیته استانی ایمنی آب در مهریز

اهمیت بررسی سلامت و ایمنی آب و ضرورت تعامل سایر دستگاههای اجرائی مبنی بر کنترل و ارتقای کیفیت و مباحث پیشگیری از آلودگی آب شرب سالم از موضوعات این کمیته اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزسرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریزگفت:لزوم حفظ و حراست از منابع موجود آب ،بیشتر از پیش احساس می شود و با برگزاری این نشست ها و تصمیم گیری های خوب در این حوزه،شاهد مشکلات کمتری در بحث تامین و ایمنی آب باشیم.

سید مهدی حسینی به اجرای نظام نامه مدیریت جامع کیفیت آب اشاره کرد و از مصوبات این کمیته گفت:بحث حفاظت از حریم چاه های آب آشامیدنی در سطح شهر و سطح روستا و بحث ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم چاه ها بیشتر کنترل و مشکلاتی که باعث آلودگی آب می شود با اجرای این برنامه و کمیته ایمنی کمتر شود.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب استان در این کمیته از سامانه نوین گندزدایی آب در شهرستان مهریز خبرداد وگفت:سامانه نوین گندزدایی در سطح شهرستان مهریز اجرا می شود و کلیه سیستم های کلرزنی دستی و گازی حذف شده است.
ابراهیم علی دوست به ارائه گزارش وضعیت نامناسب  منابع آب استان پرداخت و با اشاره به برنامه ایمنی آب در راستای اطمینان پایدار از ایمنی و مقبولیت یک سیستم تامین آب آشامیدنی ضروری برشمرد و افزود:شهرستان مهریز دارای ۱۶حلقه چاه داخلی و ۳حلقه چاه استیجاری  می باشد که از لحاظ شیمی و فیزیک مشکل خاصی ندارند و اجرای تضمین کیفیت آب از نقطه آبریز تا نقطه مصرف هدف اصلی اجرای برنامه ایمنی آب هست.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..