۳۸ درصد از حامیان ایتام و کودکان نیازمند یزدی، بانوان هستند

15 هزار حامی نیکوکار در استان یزد حمایت ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده‌ دارند که 38 درصد آنان بانوان نیکوکار هستند .

به گزارش یزدی نیوز«غلامرضا مشعلچی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ضمن بیان این مطلب در جمع بانوان فعال در مؤسسات خیریه و مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان، اهمیت ترغیب زنان برای حضور گسترده‌تر در بحث احسان و نیکوکاری را یادآور شد.

 
وی افزود: بانوان نقش کلیدی و تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری دارند و امید است با مشارکت، هم‌افزایی و همکاری آنان گام‌های مؤثری در رفع نیازمندی‌های مددجویان تحت حمایت برداشته شود . 
 
معاون کمیته امداد استان با بیان این که از مجموع ۲۷ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ۱۲ هزار و ۳۷۲ خانوار دارای سرپرست زن هستند، افزود: کمیته امداد در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه و عجین شدن آن با ایمان مردم، بر آن است با الگو‌گیری از شخصیت و روش عملی یاس نبوی حضرت فاطمه زهرا (س) و با بهره‌گیری از حضور و مشارکت بانوان به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی، همایش فاطمی را برگزار کند . 
 
وی با بیان این که حیات جامعه در گروی توجه به احسان و نیکوکاری است، گفت: از کارکردها و نقش سازنده احسان می‌توان در حوزه عمل اجتماعی به احسان به عنوان عامل ایجاد صمیمیت و دوستی میان انسان‌ها اشاره کرد . 
 
مشعلچی با اشاره به اهمیت همدردی با نیازمندان و مشارکت در تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بانوان و بهره‌گیری از توانمندی زنان برای اشاعه فرهنگ انفاق و احسان و اجرای طرح‌های مشارکتی برای رسیدگی بهتر به مددجویان و ایتام تحت حمایت ازجمله اهداف کمیته امداد است و سعی می‌شود از حمایت بانوان نیکوکار برای کمک به زنان نیازمند بیشتر استفاده شود.
 
مشعلچی با بیان این که در جامعه‌ای که فقر اقتصادی حاکم باشد فقر فرهنگی، عاطفی و اجتماعی نیز به وجود می‌آید، افزود: همراهی با کمیته امداد برای انجام هرچه بهتر رسالت آن ‌که همان رسیدگی به محرومان و اقشار مستضعف جامعه است، وظیفه و تکلیف همه آحاد جامعه و تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی است . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..