به دنبال تعرض برخی سرمایه‌گذاران به کوهپایه‌های روستای ییلاقی منشاد؛

فرماندار مهریز: سرمایه‌گذاری در حوزه حیات وحش منوط به اخذ مجوزهای رسمی است

فرماندار شهرستان مهریز گفت‌: سرمایه‌گذاران برای نگهداری و پرورش حیات وحش باید با مجوز رسمی ادارات ذیربط اقدام کنند .

به گزارش یزدی نیوز«سید محمد رستگاری» در نشست هم‌اندیشی جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی روستای منشاد مهریز بیان کرد: سرمایه‌گذاری در امور حیات وحش باید با مجوز قانونی باشد و چنانچه سرمایه‌گذاری بخواهد بدون هماهنگی با اهالی محلی و شورای اسلامی و همچنین بدون مجوز به منابع طبیعی تعرض کند باید پیگرد قانونی شود و ادارات مربوطه نیز باید در این زمینه ورود پیدا کنند . 

 
وی گفت: اگر قرار باشد زمینی در مناطق روستایی برای اشتغالزایی در حوزه حیات وحش واگذار شود، اولویت با اهالی منطقه است و ادارات مربوطه باید در این رابطه همه جوانب را در نظر بگیرند تا آسیبی به منطقه وارد نشود.
 
فرماندار افزود: منشاد یکی از روستاهای منحصر به فرد شهرستان مهریز و یزد است و از استعدادهای خدادای خوبی برای پرورش قوچ و دیگر حیوانات در کوهپایه‌های خود بهره‌مند است لذا آنهایی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند حتما باید درخواست خود را به شورای اسلامی و دهیاری منشاد ارائه دهند و سلسله مراتب قانونی را سپری کنند.
 
وی حفظ شرح وظایف را اولویت سرمایه‌گزاران و مراکزی که در این خصوص دخیل هستند، دانست و گفت: برخی  سرمایه‌گذاران بدون هماهنگی با شورای اسلامی و دهیاری منشاد به کوهپایه‌های منشاد تعرض کرده و نگرانی اهالی را سبب شده‌اند که در این باره انتظار داریم سرمایه‌گذاران این بخش حتما از مردم منطقه دلجویی کنند و آنها در جریان فعالیت‌های کلی خود بگذراند.
 
رستگاری با بیان این که اهالی روستا نیز با توجه به نقش سرمایه‌گذاران در رونق اقتصادی منطقه، باید استقبال و همکاری لازم را داشته باشند، گفت: سرمایه گذاری و اشتغالزایی در روستا‌ها  یکی از اهداف دولت است و مردم نیز باید در این زمینه همکاری کنند تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی را شاهد باشیم.
 
«مهدی دهقان‌زاده» بخشدار مهریز  هم در این نشست از سرمایه‌گزاران که متقاضی فعالیت در مناطق روستایی هستند خواست تا قبل از هر اقدامی، مراتب را به بخشداری و شورای اسلامی گزارش کنند تا منجر به مشکلات احتمالی بعدی نشود.
 
در این نشست اعضای شورای اسلامی منشاد و دهیاری خواستار برخورد قاطع با افراد سودجو و متعرض به منابع طبیعی منشاد و جلوگیری از فعالیت بدون هماهنگی و مجوز سرمایه‌گذاران با شورای اسلامی و دهیاری شدند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..