معاون،بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد :

اردوی استانی بقا در شرایط سخت در بخش خضرآباد یزد برگزار شد

معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری اردوی استانی بقا در شرایط سخت با حضور اعضا تیم بهداشت و درمان به مدت سه روز در بخش خضر آباد یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محمد علی غنی زاده زارچی معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی  هلال احمر استان یزد در حاشیه مراسم پایانی این اردوی سه روزه در بخش خضرآباد روستای بوز، از آشنایی با سامانه بهداشت و درمان اضطراری، آشنایی با بقای عمومی و کیت بقا، اسکان اضطراری، روانشناسی بقا، تثبیت و انتقال مصدوم، جهت یابی و کار با نقشه به عنوان مباحث عمده این اردوی استانی بقا در شرایط سخت نام برد.

غنی زاده گفت : تیم ۳۵ نفره متشکل از پزشکان، پرستاران، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، تغذیه و روان که به صورت داوطلب در این اردو حضور داشتند با مباحث ارائه شده آشنا شدند.

وی از این اردو به عنوان تجربه ای برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان در شرایط سخت و اضطراری نام برد و افزود: داوطلبان با خارج شدن از شرایط عادی زندگی در حقیقت طی سه روز زندگی در شرایط اضطراری را در فضای اردوگاهی تجربه کردند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در شرایط بحرانی از جمله زلزله، سیل و آتش سوزی های وسیع زیرساخت های مختلف جوامع و شرایط عادی زندگی دچار درجات مختلف آسیب می شود، بیان کرد: این اردوی سه روزه با هدف بالا بردن سطح آمادگی تخصصی و حرفه ای، جسمانی و روحی داوطلبان برای ارائه خدمات در شرایط اضطرار برگزار شد.

او ادامه داد: اساتید هلال احمر، داوطلبان را با مهارت های اسکان در شرایط اضطراری، حمل و نقل مصدومان، بقا در شرایط سخت، جهت یابی در روز و شب، خدمات در شرایط جوی مختلف و مهارت برای مقابله با استرس نیز آشنا کردند.

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه آمادگی همیشگی عوامل جمعیت هلال احمر ضروری است، گفت: با آمادگی کامل می توان در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی بهترین خدمات امداد و نجات را ارائه کرد.

شایان ذکر است اردو استانی بقا در شرایط سخت هلال احمر استان یزد از ۴ لغایت ۶ دی ماه۹۷ بمدت سه روز و بمناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در بخش خضرآباد روستای بوز برگزار گردید.

بخش نظردهی بسته شده است..