گلایه رانندگان مهریزی از بی‌مهری صنایع شهرشان

رییس انجمن صنفی رانندگان مهریز گفت: بزرگ‌ترین مشکل رانندگان بومی مهریز، عدم همکاری صاحبان صنایع مستقر در این شهرستان است .

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی زارع» در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: عدم نظارت و برخورد مسئولان استان موجب شده تا همچنان صاحبان صنایع برای بارگیری با شرکت‌های حمل‌ و نقل شهرستان‌های دیگر همکاری کنند . 

 
وی تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ مورد بارگیری در مهریز انجام می‌شود که از این تعداد تنها ۳۰ درصد سهم رانندگان مهریزی است و مابقی نصیب رانندگان شهرستان‌های دیگر می‌شود . 
 
زارع افزود: شهرستان مهریز دارای ۱۷۰۰ راننده فعال و ۱۳۰۰ کامیون و تریلر است که به ناحق از بارگیری ۷۰ درصد بار شهرستان محروم هستند و این در حالی است که حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت این شهرستان به نوعی از این طریق باید ارتزاق کنند.
 
وی با بیان این که شرکت‌های حمل‌ و نقل شهرستان‌ها دارای حوزه استحفاظی هستند، تأکید کرد: عدم نظارت مسئولان مربوطه بر بی‌قانونی برخی شرکت‌های حمل ‌و نقل استان، موجب شده که این شرکت‌ها با رعایت نکردن محدوده فعالیتی خود، مشکلات عدیده‌ای را برای رانندگان بومی ایجاد کنند.
 
رییس انجمن صنفی رانندگان مهریز با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه تعویض کامیون‌های از رده خارج به شرکت‌های حمل ‌و نقل و انجمن صنفی رانندگان، خاطرنشان کرد: بسیاری از رانندگان شهرستان با اخذ تسهیلات و هزینه‌کرد یک میلیارد تومان اقدام به خرید تریلرهای جدید کردند ولی اکنون در حالی باید ماهانه اقساط چندین میلیون تومانی خود را به بانک پرداخت کنند که یه علت بی‌مهری مدیران واحدهای صنعتی شهرشان که بارهای خود را به شرکت‌های حمل ‌و نقلی دیگر شهرها می‌سپارند، بیکار مانده‌اند.
 
وی یاداور شد: شهرستان مهریز به لحاظ تعداد راننده و ناوگان باربری جایگاه اول استان را دارد و این قشر ماهیانه بالغ ‌بر ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی را در شهرستان رقم می‌زند ولی مسئولان و صاحبان صنمایع در شهرستان به نقش رانندگان در عرصه اقتصادی شهرستان بی‌توجه هستند.
 
زارع عنوان می‌کند: هر چند برگزاری برگزاری همایش بزرگ خانواده‌ رانندگان شهرستان در سال گذشته که با حضور بالغ بر سه هزار نفر در شهرستان برگزار شد، موجب جلب ‌توجه مسئولان و رفع برخی از مسائل این حوزه شد ولی موضوع عدم همکاری صاحبان صنایع در شهرستان همچنان بر قوت خود باقی است .
 
«محمد نصیریان» نائب رییس انجمن صنفی رانندگان مهریز هم در این باره تأکید می‌کند: علی‌رغم مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولان استان و شهرستان، صاحبان صنایع که از زیرساخت‌های مهریز بهره‌مند شده‌اند و به‌جای حمایت از شهرستان، کمترین همکاری را با شهرستان دارند و کسی نیز این موضوع را به آنها گوشزد نمی‌کند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..