رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت خبر داد:

برگزاری مانور امدادی نجات کوهستان در منطقه دره گاهان تفت

به همت تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر تفت ، مانور امدادی نجات کوهستان در منطقه دره گاهان این شهرستان برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛  به همت تیم  کوهستان هلال احمر تفت ، مانور امدادی نجات کوهستان در منطقه دره گاهان این شهرستان برگزار شد .

جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت در این زمینه گفت :این مانور به منظور حفظ آمادگی عوامل امدادی و ارتقای سطح دانش فنی و عملیاتی امدادگران تیم امدادی نجات کوهستان انجام شد .

وی هدف از برگزاری این مانور ارزیابی توان امدادگران و نجاتگران تفت در عملیات های کوهستان و ارتقای توانایی تیم های امدادی و افزایش توان کمی و کیفی امدادگران در مقابله با حوادث پیش بینی نشده دانست .

کهدویی با اشاره به اینکه شهرستان تفت به دلیل کوهستانی بودن آن ، همه ساله دستخوش حوادث قرار می گیرد اظهار داشت :در واقع برگزاری مانور های متعدد ، شیوه ای برای به دست آوردن نیروهای امدادی محسوب می شود و ما با شبیه سازی یک اتفاق می کوشیم تا توانایی های خود را برای مقابله با حوادث بسنجیم از این رو توان افزایی ، بازآموزی  امدادگران و نجاتگران و برگزاری دوره های آموزشی از برنامه های اصلی جمعیت هلال احمر می باشد .

رئیس جمعیت تفت افزود :این مانور از ساعت ۸:۳۰ صبح در منطقه دره گاهان شهرستان تفت با شرکت ۱۶ نفر از نجاتگران و ۵ نفر پرسنل بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده به منظور پیدا کردن مصدوم فرضی در قالب ۳ تیم ۷ نفره از سه مسیر متفاوت به جستجوی مفقودین پرداختند که تیم های فوق الذکر به ترتیب پس از ۴۴دقیقه ، ۴۷دقیقه و ۶۲ دقیقه عملیات را انجام دادند.

بخش نظردهی بسته شده است..