مدیرکل هواشناسی یزد خبر داد؛

راه‌اندازی دو ایستگاه جدید در اردکان و خاتم

مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به ضرورت همکاری و همفکری بیشتر با جهادکشاورزی برای کاهش خسارات بخش کشاورزی گفت: راه اندازی و ساخت دو ایستگاه هواشناسی در شهرستان اردکان و خاتم در دستور کار اداره هواشناسی استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز«رضا برهانی» در جریان دیدار با رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به ضرورت همکاری مستمر و فعال کارشناسان هواشناسی و جهاد کشاورزی که الگویی برای کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی کشاورزی در اردکان راه‌اندازی می‌شود.

 
مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه هواشناسی در شهرستان خاتم طی ماه‌های آینده افزود:‌ اطلاع رسانی به ۷۶ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان در سامانه تهک کشاورزی به منظور کاهش خسارات احتمالی از جمله برنامه‌های در دستور کار است .
 
«سیدجمال سجادی‌پور» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت:مباحث هواشناسی به ویژه در شش ماهه دوم سال برای کشاورزی از حساسیت زیادی برخوردار است.
 
وی‌ ارائه آمارهای دقیق و کارشناسی از میزان بارش و استحصال آب در استان را امری مهم و حیاتی دانست و  افزود:‌ بر اساس آن می‌توان برنامه‌ریزی بهتری در ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی انجام شود.
 
این مسئول تأکید کرد:‌ بررسی‌های دقیق و پژوهش‌های علمی و مقایسه‌ای در زمینه بروز اتفاقات سال‌های اخیر همچون پوکی مغز پسته، عدم تامین نیاز سرمایی درختان ضروری است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..