مددجویان یزدی رهسپار عتبات عالیات شدند

80 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد رهسپار اردوی زیارتی عتبات عالیات شدند .

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام «علی‌محمد اسلامی منش» معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با بیان این که اردوهای مددجویی این نهاد در قالب‌های زیارتی و آموزشی برگزار می‌شود، گفت: ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد رهسپار اردوی زیارتی عتبات عالیات شدند . 

 
وی افزود: طی شش‌ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۸۷۱ مددجوی تحت حمایت به اردوی زیارتی آموزشی مشهد مقدس، قم و شیراز و اردوهای آموزشی درون استانی اعزام شدند . 
 
معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با بیان این که تقویت بنیه اعتقادی جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد ازجمله اهداف این نهاد در برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی است، افزود: در نیمه نخست امسال هزار و ۲۸۹ مددجو به اردوی زیارتی و هزار و ۵۸۲ مددجو به اردوی آموزشی تربیتی اعزام شدند . 
 
وی با اشاره به این که مادران و دختران تحت حمایت، زنان و مردان سرپرست خانوار، سالمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی ازجمله مددجویان بهره‌مند از برنامه‌های اردویی هستند، گفت: هزار و ۵۱۹ نفر از مددجویان بهره‌مند از برنامه‌های اردویی دانش‌آموز، ۲۰۱ نفر دانشجو و طلاب علوم دینی، ۸۰۵ نفر سرپرست خانوار (۷۸۳ زن و ۲۲ مرد)، ۶۸ نفر جوانان در آستانه ازدواج، ۱۱۸ نفر دختران بازمانده از ازدواج، ۱۲۹ نفر دختران بازمانده از تحصیل و ۳۱ نفر زن سالمند بوده‌اند . 
 
اسلامی منش با بیان این که دو هزار و ۱۶۱ نفر از افراد اعزام‌شده به اردو طی شش‌ماهه نخست امسال زن و ۷۱۰ نفر مرد بوده‌اند، افزود: دو هزار و ۳۲۶ نفر از مددجویان اعزامی به اردو ساکن مناطق شهری و ۵۴۵ نفر در روستا ساکن هستند . 
 
وی ادامه داد: ۱۰۴ میلیون تومان برای برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی در نیمه نخست سال ۹۷ هزینه شد که ۵۳ درصد از محل کمک‌های مردمی و صدقات و ۴۷ درصد از منابع دولتی تأمین ‌شده است . 
 
معاون کمیته امداد استان یادآور شد: چهار هزار و ۳۶ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال گذشته به اردوی زیارتی آموزشی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم مشرف شدند که از این تعداد ۶۸۲ مددجو به عتبات عالیات، دو هزار و ۹۲۹ نفر به مشهد مقدس و ۴۲۵ مددجو اردوی قم اعزام شدند . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..