قاچاق سوخت تاراج سرمایه ملی و مردمی است

دبیر کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به همگرایی دستگاه های اجرایی و نظارتی در مبارزه با پدیده قاچاق اشاره و قاچاق سوخت را تاراج سرمایه ملی و مردمی بیان کرد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور «محمدعلی طالبی» سرپرست استانداری یزد و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز ، افزایش نرخ سوخت در کشورهای همسایه و ثابت بودن این نرخ در داخل کشور افزایش قاچاق مواد سوختی به خارج از کشور را شاهد می باشیم. 
« احمد ترحمی» افزود:استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور محل تردد و ترانزیت سوخت قاچاق از استان های شمالی و سایر استان ها به سمت جنوب و مرزهای شرقی کشور است.
ترحمی بیان کرد:در این راستا برای مبارزه با این پدیده شوم که سرمایه ملی و مردمی ما را به تاراج می برد دستگاه های مربوط تمام امکانات و  فعالیت های خود را برای مبارزه با این این پدیده در سطح استان معطوف ساخته اند.
وی اظهار داشت:در این جلسه مقرر شد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کنترل بیشتری بر عرضه سوخت به مصرف کنندگان عمده ،نیروگاه ها و سایر مراکز صنعتی و تجاری در استان داشته باشد و نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت نیز تقویت شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد:از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز نظارت قوی و بر خورد قانونی با کامیون ها یا اتوبوس هایی که اقدام به قاچاق سوخت می کنند در دستور کار قرار گرفت.
ترحمی گفت:از سوی نیروی انتظامی استان علاوه بر تقویت ایستگاه های ثابت ایجاد ایستگاه های دوره ای در سطح مقابله ای و بازرسی مورد توجه قرار گرفته است. 
دبیر کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در پایان مطرح کرد: در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تمهیداتی که انجام شده است ،با توجه به سیاست های ملی احیا ء کارت سوخت راهنمایی های لازم به مردم صورت گیرد تا در مرحله ای که اعلام می شود با آمادگی قبلی استفاده از سوخت با کارت مشخص انجام شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..