فعالیت مشترک استان های هم جوار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تقویت می کند

سرپرست استانداری یزد به ضرورت برگزاری جلسات مشترک استان ها به ویژه در زمینه قاچاق سوخت اشاره و گفت: بهره مندی از تجربه های موفق،هماهنگی برنامه ها و فعالیت مشترک استان های هم جوار؛مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تقویت می کند.

به گزارش یزدی نیوزجلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور سرپرست استانداری یزدو اعضای این کمیسیون برگزار شد.

« محمدعلی طالبی» گفت: افزایش قاچاق کالاهای یارانه ای یکی از تبعات ناخوشایند نوسانات ارزی و  اقتصادی در کشور است و سوخت نیز از کالاهایی می باشد که بیشترین یارانه را به خود اختصاص داده و به همین دلیل نیز جذابیت بسیار زیادی برای قاچاقچیان  نسبت به این کالا وجود دارد.
طالبی افزود: آمار مقایسه ای مصرف سوخت در کشور  نیز نشان دهنده افزایش قاچاق در این زمینه است و ضروریست در سطح استان  با همکاری منسجم از سوی دستگاه های موثر تدابیر نظارتی و برخورد جدی با قاچاقچیان مورد توجه قرار گیرد.
وی مطرح کرد:از منظر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش شود با همکاری دستگاه های اجرایی متولی سرمایه گذاری های استان در حوزه صنعت و معدن بیشتر به سمت بهره گیری از انرژی های پاک و گاز هدایت شود و محدودیت هایی نیز برای استفاده بی رویه از سوخت اعمال شود.
سرپرست استانداری یزد در پایان بیان کرد: بهره مندی از تجربه های موفق،هماهنگی برنامه ها و فعالیت مشترک استان های هم جوار؛مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تقویت می کند و استان یزد برای برگزاری جلسات با سایر استان ها به ویژه اصفهان در موضوع تقویت نظارت بر قاچاق سوخت پیشگام شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..