افزایش هزینه‌ها چالش جدی کنجدکاران یزدی است

مدیر زراعت جهاد کشاورزی یزد با اشاره به مستعد بودن‌ این استان برای کشت کنجد، گفت: افزایش هزینه‌های تولیدی مانعی برای فعالیت کنجدکاران در استان یزد است .

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی حاتمی‌زاده»  با اشاره به این‌که سالانه حدود یک هزار و صد تن کنجد در استان یزد تولید می‌شود، اظهار کرد: این میزان از سطحی بالغ بر هزار و صد هکتار در سطح استان برداشت می‌شود .

 
وی با اشاره به مستعد بودن استان یزد برای کشت کنجد، افزود: در حال حاضر این محصول در شهرستان‌های خاتم، اشکذر، میبد و ابرکوه کشت می‌شود .
 
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این‌که کنجد تولیدی استان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، گفت: این محصول به دلیل کم آبخواه بودن و برخورداری از طول دوره کوتاه برای وضعیت کنونی مناسب است .
 
حاتمی‌زاده خاطرنشان کرد: کارخانجات استان از کنجد برای تولید ارده، حلوا ارده و روغن کنجد استفاده می‌کنند که این محصول در یزد و استان‌های دیگر مصرف می‌شود .
 
این مسئول با اشاره به این‌که توسعه کشت کنجد و افزایش سطح کشت سالیانه یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، ادامه داد: در راستای تحقق این امر کنجد کاران استان با افزایش قیمت کودهای شیمیایی، سموم شیمیایی و هزینه‌های کارگری که منجر به بالارفتن هزینه‌های تولید می‌شود، مواجه هستند .
 
وی در پایان با بیان این‌که واردات کنجد به یزد از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هند صورت می‌گیرد، گفت: کیفیت کنجد تولیدی بسیار خوب است اما کنجدهای وارداتی درصد روغن بیشتری دارند .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..