افزایش دوربین‌های نظارتی معابر مهریز به ۱۵ دستگاه

مدیر عامل سازمان حمل و نقل مهریز با اشاره به کنترل ترافیک کنونی معابر سطح شهر با هشت دستگاه دوربین نظارتی، از نصب هفت دستگاه دوربین نظارتی دیگر نیز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«عبدالرسول یزدی»  با اشاره به استقرار مرکز کنترل ترافیک شهرداری در سازمان حمل و نقل شهرستان، از نصب تعداد هشت دوربین نظارتی در میادین سطح شهر خبر داد و افزود: البته نصب پنج دوربین نظارتی و دو دوربین نظارت سرعت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 
وی اعلام کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳ دستگاه اتوبوس با عمر مفید ۱۰ سال در سطح مهریز به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند ولی عموماً پنج سال از عمر مفید آنها گذشته و فرسوده هستند . 
 
وی به فعالیت ۱۳ دستگاه اتوبوس در مسیر مهریز به یزد و بالعکس نیز اشاره کرد و در این باره از جابجایی روزانه یکهزار مسافر از مهریز به مرکز استان و بالعکس خبر داد.
 
یزدی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سرمایه‌گزار برای نوسازی تمام ایستگاه‌های سطح شهر انجام شده و توسط مشاوران شهرداری در دست اقدام است.
 
وی به فعالیت دو دستگاه مینی‌بوس درون شهری جهت جابجایی شهروندان مهریز تحت مالکیت شهرداری نیز اشاره و بیان کرد: روزانه ۱۵۰ مسافر نیز از طریق مینی‌بوس‌های درون شهری جابجا می‌شوند.
 
وی ضمن اشاره به جابجایی روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنل زحمتکش کارخانجات مهریز با بیش از حدود ۴۵ دستگاه مینی‌بوس، تصریح کرد: چهار موسسه فعال مینی‌بوس‌رانی با بیش از ۷۵ دستگاه مینی‌بوس جهت سرویس مدارس و کارخانجات شهرک‌های صنعتی مهریز فعالیت دارند.
 
این مسئول از جابجایی روزانه ۳۰۰ نفر با ۲۶ دستگاه تاکسی گردشی در داخل شهر مهریز خبر داد و افزود: همچنین بیش از ۲۰۰ دستگاه تاکسی‌تلفنی فعال و تعداد دو مرکز تاکسی بی‌سیم با بیش از ۶۵دستگاه تاکسی بیسیم فعال در در سطح شهر و حومه فعالیت دارند که روزانه به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شهروند خدمات ارائه می‌دهند.
 
وی با اشاره به فعالیت تعداد ۳۶ دستگاه سواری کرایه برون شهری جهت جابجایی شهروندان به مرکز استان و بالعکس و نیز تعداد سه موسسه وانت تلفنی فعال با بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در مهریز، از ساماندهی سرویس‌های شخصی مدارس خبر داد و افزود: تعداد بیش از ۶۰ دستگاه از آنها شناسایی و ساماندهی شده و مجوز فعالیت از سازمان اخذ کرده‌اند.
 
به گفته‌ی وی، در حال حاضر سرویس‌دهی به بیش از ۱۲ مدرسه با بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز سطح شهر در حال انجام است.
 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل مهریز گفت: تعداد دو مرکز معاینه فنی سبک با دو خط برای خودروهای تک‌سوز و یک خط برای خودروهای دوگانه‌سوز در مهریز فعالیت دارند که روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ مورد معاینه فنی خودروها را انجام می‌دهند.
 
وی از ساماندهی خودروهای دیزلی در سطح شهر از جمله کامیونت و کامیون‌های دیزل درون شهری خبر داد و در این باره نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵۰ دستگاه خودرو دیزلی جهت سوخت خود در این سامانه ثبت‌نام و پروانه فعالیت از این سازمان دریافت کرده‌اند.
 
یزدی در پایان از دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل شهرداری مهریز به ساماندهی تابلوهای راهنمای مسیر سطح شهر مهریز و نیز رنگ‌امیزی سنگ جدول معابر و خط‌کشی خیابان‌های این شهر تا قبل از عید نوروز اشاره کرد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..