مدیرکل مدیریت بحران یزد:

مدیریت بحران با برگزاری مانور مستمر در مدارس تقویت می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به این‌که آرامش نسبی روانی می‌تواند تا حد بسیار زیادی از آسیب‌های روحی و روانی در هنگام زلزله بکاهد، گفت: برگزاری مانور در مدارس، دانش آموزان را برای مقابله با زلزله توانمند می‌کند .

به گزارش یزدی نیوز«هادی هادی‌نسب»  با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تبیینی مدیریت بحران برای ارتقای آگاهی اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: برگزاری مانورهای متعدد از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این ستاد در استان یزد است.

 
وی مانور را مجموعه‌ای از راهکارهای مناسب برای مقابله با آسیب‌های زلزله دانست و افزود: هدف از ارائه این راهکارها بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های علمی است که با تعمیم به کل جامعه طراحی شده است .
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که مانور، شبیه سازی شرایط بحرانی است، گفت: این تمرین‌ها برای مقابله و مواجهه با حوادث طبیعی به ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها به کار می‌رود .
 
این مسئول تصریح کرد: آموخته‌هایی که در مانورها در مدارس تمرین می‌شوند، می‌توانند گره‌های به وجود آمده در حادثه‌ای همچون زلزله را باز کنند و دانش آموزان با اتکا به این آموزش‌ها با اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند .
 
هادی‌نسب با اشاره به این‌که آرامش نسبی روانی می‌تواند تا حد بسیار زیادی از آسیب‌های روحی و روانی در هنگام زلزله بکاهد، خاطرنشان کرد: جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در نقاط زلزله خیز همواره می‌تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه‌های مسئولین مراکز آموزشی قرار گیرد .
 
وی با بیان این‌که مانور در مدارس باید به صورت برنامه‌ای همیشگی ،مستمر و مداوم باشد، اظهار کرد: به این ترتیب تمام دانش آموزان که عضو اصلی یک جامعه هستند، از نظر روانی و جسمی برای مقابله با زلزله آماده می‌شوند .
 
این مسئول در پایان با اشاره به این‌که مقابله و عکس العمل درست در هنگام زلزله، امدادگر فرد و اطرافیانش است، گفت: مانورها ترس ناشی از ناگهانی بودن زلزله را از بین می‌برند و آرامش لازم برای تصمیم گیری صحیح را به همراه می‌آورند .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..