اولین رالی خودروهای کلاسیک یزد برگزار شد

بزرگترین رویداد خودروهای کلاسیک کشور در سال جاری با حضور 55 شرکت‌کننده در یزد برگزار و با استقبال چشمگیری مواجه شد.

به گزارش یزدی نیوز شماری از خودروهای تاریخی و قدیمی دوران سلطنت پهلوی در پایتخت شامل خودروهایی از کمپانی‌های فورد، بنز، پورش، بی.ام.دبلیو، فیات و فولکس واگن به مناسبت هفته وحدت، بخشی از مسیر تهران تا البرز را پیمودند.

 
هدف از برگزاری این رویداد که بسیار نیز مورد استقبال مردم پایتخت قرار گرفت، بیان اهمیت این سرمایه‌های تاریخی به عنوان میراث صنعتی بود . 
 
در همین راستا یزدی‌ها نیز به تازگی اولین و بزرگترین رویداد رالی خودروهای کلاسیک را در شهرشان برگزار کردند که آن هم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت . 
 
یزد یکی از شهرهای غنی از این سرمایه‌های نوستالژی و صنعتی است و علاوه بر این نیز اولین موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز کشور را در خود جای داده است . 
 
برگزاری این قبیل رویدادها علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه، می‌تواند اشتغالزایی برخی از علاقمندان به این حوزه از طریق خرید و فروش،‌ ایجاد کافی‌شاپ‌های سیار و کلاسیک و همچنین فضاهایی برای عکاسی و اجاره‌ی این خودروها برای برگزاری جشن‌های عروسی‌ را فراهم کند.
 
«وحید عطارها» مسئول کمیته آموزش هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به برگزاری رالی خودروهای کلاسیک به عنوان بزرگترین رویداد خودروهای کلاسیک در سالجاری، اظهار کرد: این همایش که با حضور ۵۵ خودروی کلاسیک برگزار شد با استقبال چشمگیر مردم همراه بود . 
 
وی با اشاره به این که این رویداد بیشتر جنبه نمایشی داشت، تصریح کرد: حرکت خودروها از بلوار شهید قندی آغاز و پس از طی مسیرهای میدان اطلسی، میدان ابوذر، میدان شهدای محراب، میدان امام حسین، زیر گذر امام علی، جاده تفت، در نهایت به مجموعه تفریحی کاریزلند منتهی شد.
 
عطارها با اشاره به این که این رویداد علاوه بر جذابیتی که برای مردم داشت برای توسعه فعالیت‌های هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی نیز بسیار تاثیرگذار بود، گفت: رالی خودروهای کلاسیک در برخی از شهرها برگزار شده ولی یزد برای اولین بار شاهد این برنامه ورزشی بود.
 
این مسئول با بیان این که رویدادهایی که خاطرات مردم را زنده کند برای مردم جذابیت دارد، گفت: این رویدادها همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان را نیز تقویت می‌کند و بخش اقتصادی این حوزه را تقویت می‌کند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..