دغدغه اصلی استان یزد بهینه سازی مصرف و تامین آب است

سرپرست استانداری یزد با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش شدید منابع آبی در فلات مرکزی بیان کرد: دغدغه اصلی استان یزد بهینه سازی مصرف و تامین آب است.

به گزارش یزدی نیوز سرپرست استانداری یزد در همایش پیاده روی خانوادگی واقع در مجتمع کاریزلند؛ استان یزد را در تامین آب شرب و بهداشت وابسته به آب انتقالی دانست و گفت: حتی یک قطره از این آب در بخش کشاورزی مصرف نمی شود.

سرپرست استانداری یزد با قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه فرهنگی و ورزشی گفت: یزد استانی است که با همت و هوشمندی مردم تمدنی باشکوه را  پایه گذاری کرده است و در قلب کویر شهری با مشخصه های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی که منبع آبی آن عمدتا متکی به قنات ها و چشمه های طبیعی بوده است را شاهد می باشیم.
«محمدعلی طالبی» افزود:در گذر زمان متاسفانه با تغییر اقلیم و استفاده بی رویه از آب، این منابع  تا حد زیادی کاهش یافته است و امروز در بحث آب شرب و بهداشت کاملا به آب انتقالی وابسته هستیم.
طالبی بیان کرد: برنامه های بسیار زیادی برای تامین آب در حال بررسی می باشد  زیرا شرایط تامین آب فعلی پایدار نبوده و تنها بخش ناچیزی از نیازهای استان را پوشش می دهد، بر این اساس  در تلاش برای  ایجاد خط دوم و سوم انتقال آب  از منابع پایدارتر هستیم تا  نگرانی های توسعه پایدار و تامین نیازهای اساسی مردم مرتفع شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر با شرایط بسیار سختی مواجه ایم اما استان با مشارکت مردم از این تهدیدها ،فرصت هایی را برای  فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب به ویژه در زمینه تجهیز  فضای سبز به سیستم های مدرن آبیاری فراهم ساخته است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد خاطرنشان کرد:سهم صنعت از آب انتقالی به کمتر از ۵ درصد در استان می رسد  و در بخش کشاورزی نیز  حتی یک قطره از آب تصفیه شده چه از منابع استان و چه انتقالی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
سرپرست استانداری یزد در پایان گفت: متاسفانه در بخش کشاورزی نیز مشکلات زیادی وجود دارد و منابع بهره برداری شده در این بخش رو به اتمام است بر این مبنا تا کنون اقداماتی انجام شده و امید است با اجرای طرح های مدیریت مصرف و انتقال آب  امید به آینده هم چنان در یزد پا برجا باشد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..