رئیس سازمان جوانان هلال احمر :

سازمان جوانان هلال احمر تقویت می شود / ضرورت فعالیتهای جوانان

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: یکی از اهداف مهمی که هلال احمر دنبال می‌کند، تقویت جوانان به عنوان سرمایه های اصلی این سازمان است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، شهاب الدین صابونچی رییس سازمان جوانان هلال احمر در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات رفاقت مهر که با حضور جوانان هلال احمر از ۳۱ استان کشور در سالن همایش‌های هلال احمر یزد برگزار شد، اظهار داشت: هر چند هلال احمر دستگاه و سازمان پولداری نیست اما از حضور جوانان پرانرژی و جوانی برخوردار است که خود سرمایه‌هایی ارزشمند به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: هلال احمر در صدد تقویت جوانان خود به عنوان سرمایه های اصلی این سازمان است زیرا با تحقق این امر است که می تواند به هدف اصلی خود که انجام فعالیت‌های بشردوستانه است، دست پیدا کند.

صابونچی خاطرنشان کرد: هر کجا بخواهیم نام و برند هلال احمر را مطرح کنیم، مجری این نقش جوانان هستند بنابراین از اهمیت ویژه ای برای جمعیت هلال احمر برخوردارند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تاکید کرد: جوانان ما اگر به خودباوری برسند، به طور قطع می‌توانند معرف خوبی برای هلال احمر باشند بنابراین وظیفه داریم آنها در ابعاد مختلف تقویت و توانمند کنیم.

صابونچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عموم مردم گمان می‌کنند که ماموریت و فعالیت هلال احمر، امداد و نجات است، افزود: امداد و نجات نیز از مصادیق بشردوستی است اما این بخش به خاطر معرفی بیشتر، برای مردم شناخته شده است.

وی تصریح کرد: جوانان نیز باید تلاش کنند تا فعالیت‌های جوانان داوطلب را نیز به مردم و جامعه معرفی کنند.

صابونچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد سن جوانانی که می توانند عضو سازمان جوانان هلال احمر باشند، گفت: شورای عالی هلال احمر این سن را تا ۳۵ سال تعیین کرده اما واقعیت این است در این سازمان سن و سال مطرح نیست و آنچه مهم است، انرژی و انگیزه جوانی است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: جوانان مهم‌ترین کاربران و حاملان فضای مجازی هستند، اگر بتوانیم ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار و دیدگاهشان را درک کنیم، این قشر نیز به پیام‌های ما بیشتر توجه خواهند کرد

وی بابیان اینکه برخی برنامه‌های ستادی به استان‌ها ارائه می‌شود، تاکید کرد: از شما می‌خواهیم، اگر طرح و ایده‌ای در حوزه استان‌های خود دارید پیشنهاد دهید و این هنر در شماها نهفته ست

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: برگزاری مسابقات رفاقت مهر در راستای فعالیت‌های بشردوستانه است و تمام شرکت‌کنندگان در مسابقات یادشده برگزیده شهرستان خود هستند و هرگز نباید مسابقات به کینه و کدورت بین شما تبدیل شود
وی تصریح کرد: در کشور ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در تمام حوزه‌ها نهفته است که هر یک از این ظرفیت‌ها تنها و تنها با خود باوری و با تکیه بر ظرفیت‌های جوانان همین مرز و بوم قابل استحصال و بهره‌برداری است.

صابونچی ادامه داد: با توجه به اینکه هر کجایی که بخواهیم نامی از هلال احمر ببریم قطعا باید به نقش جوانان هم تکیه کنیم، لازم است که این به این جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنها بیش از پیش توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: هلال احمر به دنبال این است که جوانان را به عنوان سرمایه های اصلی خود تقویت کند تا بتواند به اهداف متعالی که برای فعالیت خود ترسیم کرده دست پیدا کند و این مهم هم بدون تقویت نقش جوانان امکان پذیر نیست.

صابونچی با اشاره به اینکه یزد میزبانی بسیار خوبی از این دوره مسابقات داشته عنوان کرد: خوشبختانه استان یزد یکی از استان‌های پیشرو و فعال در حوزه هلال احمر به ویژه در زمینه جوانان است.

                                                   

بخش نظردهی بسته شده است..