عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

انتخاب اشتباه کشور را ۵ سال عقب نگاه داشت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بروز برخی بحران‌ها به دلیل انتخاب‌های غلط است، گفت: انتخاب اشتباه کشور را پنج سال عقب نگاه داشت.

به گزارش یزدی نیوزعزت‌الله ضرغامی،در برنامه ویژه گفتگو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شدبا تبریک فرا رسیدن هفته دانشجو درباره وضعیت جنبش دانشجویی در کشور اظهار داشت: بدون تعارف، جنبش دانشجویی اکنون نسبت به دهه اول انقلاب ضعیف‌تر شده زیرا در آن دوران شاهد فعالیت‌هایی از سوی دانشجویان بودیم که در سرنوشت انقلاب تاثیرگذار بود.

 
وی بیان کرد: جنبش دانشجویی طی سال‌های اخیر دچار برخی سیاست‌زدگی‌ها شده و جریان‌های سیاسی از این جنبش سوء استفاده‌های بسیار کرده اند به همین دلیل می‌توان گفت که جنبش دانشجویی از رسالت خود فاصله گرفته است.
 
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی بر ضرورت آسیب‌شناسی انقلاب در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: گرچه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای عظیمی به همراه داشته اما واقعیت این است که در حوزه عدالت اجتماعی با ضعف‌های بزرگی مواجه هستیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در حوزه عدالت اجتماعی، خط مشی لازم را داریم اما رویه‌هایی که پیش گرفته شده، نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.
 
وی، برخی بحران‌ها و مشکلاتی که در کشور بروز کرد را به دلیل انتخاب‌های غلط دانست و گفت: این انتخاب‌ها به ویژه در پنج سال اخیر، کشور را پنج سال عقب نگاه داشت.
 
ضرغامی با بیان اینکه مردم دشواری‌های بسیاری را در این برهه تحمل کردند، تصریح کرد: اکنون شرایط به شکلی است که بسیاری از مردم خواهان بازگشت وضعیت زندگی خود به شرایط سال ۹۲ هستند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از این مشکلات به دلیل تکیه بر وعده‌های آمریکا است، عنوان کرد: وقتی به جای مدیریت جهادی، همه نگاه‌ها به این سمت سوق پیدا کرد که اوباما و جان کری چه می‌گویند، فرصت‌ها سوخت و امروز شاهد بروز چنین مشکلات اقتصادی در کشور و معیشت مردم هستیم.
 
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دوران فعالیت خود در صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالی در زمینه سانسورها خاطرنشان کرد: این حق مردم است که همه فیلم را ببینند اما به سمت پدیده‌ای به نام روتوسکوپی رفتیم تا بتوان با ویرایش بخش‌هایی از فیلم‌ها، آنها را قابل پخش کنیم.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره چرایی وجود صفحات رسمی برخی مسئولان رده ‌بالای کشور در توییتر در عین فیلتر بودن آن بیان کرد: این انتقاد به حق است و لازم است نیروها و افرادی در این شبکه اجتماعی برای ایجاد تعادل با جریان معاند، فعالیت کنند ضمن اینکه ما نیز با فعالیت برخی مسئولان در این شبکه اجتماعی که قانون آن را منع کرده، مخالفیم و آن را نوعی تعارض می‌دانیم.
 
ضرغامی خاطرنشان کرد: تاکنون در این زمینه بحث جدی در شورای عالی فضای مجازی کشور مطرح نشده اما حل مشکل قانونی توییتر ضروری است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..