تسهیلات اشتغال روستایی به سمت اشتغال تحصیل کرده های استان هدایت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه سهم وام اشتغال پایدار روستایی استان یزد در مرحله اول بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان بود‌ه، خواستا‌ر هدایت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به سمت تحصیل کرده های استان شد.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با بیان اینکه اولویت جهت‌گیری اشتغال استان برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است، گفت: وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری ارزان‌ترین و بهترین زمینه برای رسیدن به این اهداف است.
"‌علی زینی وند" مهم ترین ‌مشکل امروز استان را بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که استان یزد بیش از ظرفیت و انتظار، برای کشور شغل ایجاد کرده و بیکاری این قشر، تأثیر فرهنگی نامطلوبی برای آینده استان دارد.
وی با اشاره به وضعیت وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان ، خاطر نشان کرد: در مرحله اول برای میزان پرداختی ‌بیش از ١١٥ میلیارد تومان و پرونده‌های معرفی به بانک‌های عامل، ایجاد یک هزار و ٨٠٠ شغل در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات پیش‌بینی شد.
زینی وند با اشاره به اینکه تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی و عشایری با هدف اولویت در مناطق محروم به‌ویژه در میان فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی پرداخت می‌شود، افزود: به همین دلیل باید کمیته نظارت کارگروه تخصصی اشتغال استان، فعالیت بیشتری داشته باشد تا تسهیلات در مسیر درست هدف‌گذاری دولت و کارگروه اشتغال استان، هزینه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بر ضرورت پالایش پرونده‌ها تا حداکثر سه هفته آینده تاکید و به بانک‌های عامل استان نیز توصیه کرد: پرونده‌هایی که اشتغال مطمئن دارند در اولویت قرار دهند.
زینی وند در پایان سخنان خود یکی دیگر از طرح‌های مهم استان را طرح کارورزی و حرفه‌آموزی در محیط کار دانست و گفت: در این حوزه ،شاهد کم‌کاری در برخی دستگاه‌ها هستیم و  لازم است تا پایان سال، تحول گسترده‌ و مثبتی در این بخش اتفاق افتد. گفتنی است در این نشست گزارشی از میزان پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی و عشایری توسط بانک های عامل استان طبق گزارش سامانه کارا تا پانزدهم آذر ماه سال جاری ارائه و در خصوص طرح‌های متقاضیان اخذ تسهیلات اشتغال زایی برنامه اشتغال فراگیر تصمیم‌گیری شد و نهادهای حمایتی استان در زمینه جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی گزارشات خود را ارائه کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..