مددجوی یزدی طلبه نخبه حوزه علمیه قم شد

فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد جزو استعدادهای برتر حوزه علمیه قم و در سطح چهار حوزه مشغول تحصیل است.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که ساکن شهرستان خاتم است با حمایت این نهاد به مدارج بالای علمی رسیده و دروس حوزوی را به صورت ارتقایی و جهشی خوانده و چندین سال جزو طلاب ممتاز بوده و هم‌اکنون در سطح چهار حوزه مشغول تحصیل است.

 
وی پس از فوت پدر در سال ۸۷ تحت حمایت کمیته امداد خاتم قرار گرفت و مشکلات و کمبودهای زندگی نتوانست علاقه او به تحصیل را تحت ثاثیر قرار دهد و در سال ۸۸ در سن ۱۵ سالگی با توجه به علاقه‌ای که به علوم دینی و دروس حوزه داشت، وارد حوزه علمیه قم شد.
 
وی از بدو ورود به حوزه جزو طلاب ممتاز و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم شناخته شد و بسیاری از دروس را به صورت جهشی و با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
این طلبه نخبه که به تازگی ازدواج‌ کرده، کتابی در حیطه خانواده با عنوان گامی به سوی ازدواج موفق را تألیف و به چاپ رسانده همچنین کتاب جوانان و دانستنی‌ها و کتاب تربیت فرزند را به قلم تحریر درآورده است و در مرحله چاپ قرار دارد.
 
به گزارش مهر، ۳ هزار و ۷۲۳ دانش‌آموز و ۶۱۶ دانشجو طی سال گذشته از خدمات و حمایت‌های تحصیلی کمیته امداد استان یزد بهره‌مند شدند و یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان برای تحصیل آنان هزینه شد.
 
۱۴۹ دانشجوی تحت حمایت در مقطع کاردانی، ۳۹۲ نفر کارشناسی، ۳۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۱ نفر دکترا و ۳۲ نفر حوزوی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند.
 
۲۵ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی، ۲۳ درصد پیام نور، ۱۵ درصد دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳ درصد غیرانتفاعی، ۱۰ درصد فنی و حرفه‌ای، ۹ درصد علمی کاربردی و پنج درصد در حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند.
 
۸۷ دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند که ۶۰ درصد آنان دختر و ۴۰ درصد پسر هستند و از خدمات حمایتی و تحصیلی این نهاد استفاده می‌کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..