مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد:

تعرض به خط انتقال آب یزد ۴ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد گفت: از زمان راه‌اندازی خط انتقال آب به یزد، این خط تاکنون ۲۸ مرتبه در استان اصفهان مورد تعرض قرار گرفته و این تعرض‌ها ۴ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی جوادیان زاده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: متاسفانه آمار دفعات تعرض به خط انتقال آب یزد در حال افزایش است به نحوی که تاکنون ۲۸ مرتبه خسارت‌های جدی به این خط و تاسیسات آن وارد شده است.

 
وی با اشاره به اینکه این روند از اسفندماه سال گذشته تاکنون افزایش داشته و در مواردی در طول یک روز دو مرتبه به تاسیسات خسارت وارد شده است، افزود: این اقدامات علاوه بر اینکه در زمینه تامین آب شرب استان یزد اشکال و اختلال ایجاد کرده، سبب هدر رفت مقادیر زیادی آب نیز شده است.
 
جوادیان زاده خاطرنشان کرد: این اقدامات همچنین ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرده این رقم از بیت المال تامین شده تا هر چه سریع‌تر آب در مسیر قرار گیرد و مردم استان با مشکل مواجه نشوند.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اعتراض مردم برخی مناطق استان یزد به خاطر کاهش کیفیت آب شرب، تصریح کرد: عامل این اتفاق تعرضات پی‌درپی به خط انتقال آب است ضمن اینکه خشکسالی و کاهش آب از سرچشمه‌های کوهرنگ نیز سبب کاهش سهمیه انتقال شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در عین حال همه تلاش خود را به کار گرفته ایم که با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان یزد، از ظرفیت منابع آبی استان استفاده کنیم تا تامین آب شرب مردم با مشکلی مواجه نشود.
 
جوادیان زاده یادآور شد: به رغم همه تلاش‌های انجام شده، تعرضات صورت گرفته خواه نا خوا در امر آبرسانی اختلال ایجاد می کند و مهمترین رهاورد آن نیز، کاهش کیفیت آب شرب است.
 
وی با اشاره به اینکه اقدامات پدافندی برای مراقبت از خط انتقال طراحی شده است، ادامه داد: در هر بار تعرضی که در خط انتقال صورت گرفته، اولین و جدی‌ترین تلاش ما، ابتدا رفع تعرض و بازگرداندن آب به خطوط انتقال بوده است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار امیدواری کرد: با ورود مسئولان کشور از جمله وزیر نیرو و وزیر کشور، دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در خط انتقال آب به استان یزد نباشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..