برگزاری کارگاه خلق آثار هنری با حضور عبدالحمید قدیریان در یزد

کارگاه آموزشی‌ـ‌تولیدی نقاشی و معماری با حضور استاد عبدالحمید قدیریان هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی و سینما در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد برگزار می‌شود .

به گزارش یزدی نیوزارگاه خلق آثار هنری در زمینه نقاشی و معماری با عنوان «پا به پای استاد عبدالحمید قدیریان» همراه با نشست هم‌اندیشی و نقد آثار با حضور تعدادی از دانشجویان این دو رشته‌ در یزد برگزار می‌شود .

 
در این کارگاه یک روزه که با هدف ارتقای توانمندی هنرجویان و هم‌افزایی و تعامل بین بخشی تشکیل می‌شود، دانشجویان با راهنمایی‌های این هنرمند پیشکسوت در موضوعات مختلف به خلق اثر می‌پردازند و نکات آموزشی لازم را فرا می‌گیرند .
 
این کارگاه با همکاری حوزه هنری یزد و دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد سه‌شنبه ۱۳ آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷در حیاط رسولیان این دانشکده واقع در خیابان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد .
 
عبدالحمید قدیریان متولد سال ۱۳۳۹ در تهران، کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است .
 
وی از سال ۱۳۶۰ فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه نقاشی را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۵ در سینما مشغول فعالیت شد و در سال ۱۳۸۹ موفق به کسب گواهی درجه یک هنری در رشته طراحی صحنه و لباس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید .
 
این نقاش، طراح صحنه و کارگردان هنری تاکنون در بیش از ۴۵ نمایشگاه گروهی نقاشی شرکت کرده و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه‌ را در کارنامه فعالیت‌های تجسمی خود دارد .
 
مدیر هنری فیلم‌های «ملک سلیمان نبی(ع)» ساخته شهریار بحرانی، «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «مریم مقدس(س)» به کارگردانی شهریار بحرانی، طراحی صحنه فیلم «دایره سرخ» ساخته جمال شورجه و «حمله به اچ سه» ساخته شهریار بحرانی و عضو گروه مدیران هنری فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از دیگر فعالیت‌های هنری قدیریان است .
 
دریافت تندیس سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار برای بهترین طراحی دکور و لباس برای فیلم مریم مقدس(س) در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، تندیس شایستگی بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس از خانه سینما برای فیلم ملک سلیمان نبی(ع)، دیپلم افتخار جهت انتخاب تابلو (جنون) در چهارمین نمایشگاه دوسالانه نقاش معاصرایران از طرف موزه هنرهای معاصر تهران و دبیر تجسمی جشنواره ۱۴۰۴ از جمله افتخارات این هنرمند است .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..