بانوی کارآفرین یزدی مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی ایجاد کرد

بانوی کارآفرین یزدی با راه‌اندازی مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی، برای هفت نفر در این مرکز شغل ایجاد کرد .

به گزارش یزدی نیوزبانوی مددجوی یزدی با دریافت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از کمیته امداد، مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی ایجاد کرد . 

 
وی در مورد سرگذشت زندگی خود گفت: در یک خانواده مرفه زندگی می‌کردم، در دوران کودکی و نوجوانی نیازهای من از هر لحاظ تأمین بود و هیچ مشکلی نداشتم، در سال ۸۱ و سن ۲۱ سالگی ازدواج کردم و سه سال بعد صاحب یک فرزند پسر شدم، نظر پدرم این بود که زن نباید کار کند و باید در خانه بنشیند به همین دلیل به دنبال کار نرفتم و نیازی هم به کار کردن نبود.
 
وی با بیان این که در زندگی زناشویی تجربه موفقی نداشتم و در سال ۸۹ از همسرم جدا شدم و به منزل پدرم برگشتم، افزود: زمانی که به منزل پدرم برگشتم، فکر می‌کردم شرایط مثل گذشته است و پدرم همچنان از تمکن مالی خوبی برخوردار است اما این‌چنین نبود و بازگشت من هم‌زمان شد با یک بحران شدید مالی در منزل پدرم، به ‌گونه‌ای که تا مدتی نمی‌توانستم واقعیت را باور کنم و درک این موضوع برایم دشوار بود.
 
این بانوی کارآفرین گفت: روزی از وی درخواست مبلغی پول کردم ولی در عین ناباوری جواب منفی به من داد و گفت؛ دیگر به هیچ‌کدام از شما نمی‌توانم کمک کنم، تازه متوجه شدم که دو، سه سال است که پدرم با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کند و من بی‌خبر بودم . 
 
وی ادامه داد: هر روز به بار مشکلات اضافه می‌شد، تمام دارایی‌هایمان از منزل مسکونی گرفته تا باغ و زمین هر چه داشتیم به دلیل بدهکاری پدرم به فروش رفت و ما ماندیم و یک‌منزل اجاره‌ای، برای همین من و خواهرم تصمیم گرفتیم کاری انجام دهیم تا از این شرایط رهایی پیدا کنیم . 
 
وی بیان کرد: یک روز یکی از دوستانم که باید کار پایان‌نامه‌اش را تمام می‌کرد و تحویل دانشگاه می‌داد چون باردار بود و حالش خوب نبود از من خواست به او کمک کنم تا پایان‌نامه‌اش را تمام کند، من هم که با کار تایپ آشنا بودم قبول کردم و در تهیه پایان‌نامه کمکش کردم و برای تایپ پایان‌نامه ۲۵ هزار تومان از او گرفتم، این آغاز یک کار جدید برای من شد و از اینجا بود که فکری به ذهنم رسید و با خودم گفتم می‌توانم از کسانی که کار تایپ دارند سفارش بگیرم برای همین به جاهای مختلفی مثل کافی‌نت می‌رفتم و سفارش تایپ می‌گرفتم.
 
این بانوی کارآفرین یزدی عنوان می‌کند: به این فکر می‌کردم که چطور می‌توانم سفارش بیشتری برای تایپ بگیرم تا این که تصمیم گرفتم از دانشجویانی که پایان‌نامه می‌نویسند سفارش تایپ بگیرم چون صفحات پایان‌نامه زیاد است و منبع درآمدی خوبی می‌شد، برای همین از خواهرم که آن زمان دانشجو بود، خواستم اگر دانشجویان کار تایپی داشتند به من بدهند تا انجام دهم، پس‌ از آن که پایان‌نامه دوستم را انجام دادم، دو نفر دیگر از دوستانم پیش من آمدند و از من خواستند کار تایپ پایان‌نامه آن‌ها را از صفرتا صد انجام دهم و قرار شد برای انجام هر پایان‌نامه ۳۰ هزار تومان به من بدهند.
 
وی گفت: در همین حین از یکی از مراکز پژوهشی در تهران که پرسش‌نامه‌های پایان‌نامه را به آنجا سفارش می‌دادند، به من پیشنهاد دادند به جای تایپ پایان‌نامه در تهیه طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی با آنها همکاری کنم. من هم قبول کردم و برای عقد قرارداد به تهران رفتم و نمایندگی آن مرکز تحقیقاتی را در یزد قبول کردم . 
 
وی افزود: با توجه به مطالعاتی که در مورد حقوق کودکان و بحث فرزندپروری داشتم در مؤسسات مردم‌نهاد حمایت از کودکان در یکی از استان‌های هم‌جوار عضو شدم و با توجه به اطلاعات زیادی که در این زمینه داشتم در این مؤسسات مشغول فعالیت شدم و پیشنهادها و طرح‌های خوبی را ارائه کردم و به‌ دفعات مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتم، در آنجا با یکی از اساتید مجرب دانشگاه  و طی جلسات مختلفی ایده‌ها و روش‌های موردنظرم را مطرح کردم که مورد استقبال قرار گرفت، آغاز سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی من از همان زمان آغاز شد، در یکی از مؤسسات مردم نهاد عضو هیئت ‌مدیره شدم و بخش روان‌شناسی آنجا به من واگذار شد و همچنان در آن مرکز هم فعالیت می‌کنم، طرحی را نیز در حوزه کودکان به یکی از استان‌های دیگر ارائه کردم که مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت و از من دعوت کردند به آنجا بروم و همچنان با این مرکز هم همکاری دارم . 
 
وی ادامه داد: در کنار انجام طرح‌های تحقیقاتی به تحصیلات هم ادامه دادم و با درآمدی که داشتم هزینه شهریه دانشگاه و مخارج زندگی را تأمین می‌کردم، مدرک کارشناسی ارشد را در سال ۹۴ کسب کردم و در حال حاضر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستم . 
 
این بانوی کارآفرین با بیان این که پس از مدتی به فکر ایجاد یک موسسه مشاوره و روان‌شناسی در یزد افتادم، افزود: برای راه‌اندازی و تجهیز این موسسه سرمایه لازم را نداشتم برای همین به کمیته امداد منطقه دو یزد مراجعه کردم و درخواست وام اشتغال دادم، پس از مدتی با درخواست من موافقت شد و در اواخر سال گذشه، ۳۰ میلیون تومان وام دریافت کردم و تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی مرکز مشاوره شغلی و خدمات کارآفرینی را تهیه کردم . 
 
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این موسسه هم کار روان‌شناسی آموزشی و هم مشاوره شغلی را انجام می‌دهم و برای هفت نفر از مشاوران و روان‌شناسان در این مرکز کارآفرینی انجام شد. در بخش روان‌شناسی آموزشی علاوه بر انجام مشاوره کودک، زوج‌درمانی، کار تخصصی کودک و نوجوان، بحث آموزش تخصصی روان‌شناسان را با همکاری دانشگاه تهران دارم و در بخش مشاوره شغلی که یکی از دغدغه‌های که داشتم این بود که با توجه به تیم تخصصی که در اختیار دارم بتوانم با ارائه مشاوره تخصصی به زنان سرپرست خانوار خصوصاً افراد تحت حمایت کمیته امداد، آن‌ها را به سطحی برسانم که به خودباوری برسند و این خودباوری نقطه شروعی برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای آنان شود . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..