معاون توانبخشی بهزیستی استان

مشکل اشتغال سد راه ۵۰درصد از معلولان استان

درآستانه روزجهانی معلولان ،معاون توانبخشی بهزیستی استان با امام جمعه میبد دیدارکرد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون توانبخشی بهزیستی استان دراین دیدار با بیان اینکه ۵۰هزار معلول درسطح استان یزد داریم که ۲۵هزار نفر آن تحت پوشش بهزیستی قرار دارند گفت:یکی ازمشکلاتی که معلولان بعنوان چالش به آن نگاه می کنندمناسب سازی فضاهای فیزیکی ،مبلمان شهری و تردداست.

 
دکترغنیمت ناهماهنگی سطوح،عدم ورودی مناسب در پیاده روها و سدمعبرهایی که مغازه داران در پیاده رو ایجادکرده اند را از مشکلات عمده دراین زمینه برشمرد و گفت:همه دستگاهها به ویژه سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها باید کمک کنند تا بحث تردد و آمد وشد معلولان را درسطح شهر فراهم کنیم .مشکل اشتغال سد راه  50درصد از  معلولان استان
 
وی با بیان اینکه معلولان در تردد عمومی هم دچارمشکل هستند افزود: متاسفانه درجابه جایی معلولان با اتوبوس ها و پایانه ها هم دراستان مشکل وجود دارد و مناسب سازی نشده است و ما به خاطر این مشکلات کمتر حضور این عزیزان را درسطح شهر داریم .
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان اشتغال را یکی دیگر ازمشکلات معلولان عنوان کرد و گفت: ۵۰درصد معلولان مشکل اشتغال دارند و این مشکل دربعضی از گروهها مثل نابینایان تا ۷۰ درصد هم می رسد.
 
غنیمت افزود:از تمام کسانی که دربخش خصوصی و یا دولتی هستند درخواست داریم نسبت به اشتغال معلولان احساس مسئولیت کنند چرا که بسیاری از اینها توانمندهستند و می توانند بعنوان یک نخبه کارکنند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..