با پذیرش استان ها، بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر به میزبانی استان یزد آغاز شد

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر به میزبانی استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ عذرا والی در خصوص بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر به میزبانی استان یزد توضیح داد: دور نخست مسابقات ویژه دختران به مدت ۳ روز به همراه کویر نوردی با حضور تیم های برتر سراسر کشور در حال برگزاری است.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: برای شرکت در این دوره از مسابقات، یک تیم ۸ نفره از همه استان ها اعزام شده اند که در همه آیتم های مسابقات امدادی حضور می یابند.

وی تصریح کرد: مسابقات در رشته های مختلف شامل کمک های اولیه با زیرمجموعه آتل بندی بانداژ و  cpr و ارزیابی و همچنین در اسکان اضطراری به صورت جداگانه شامل حمل مصدوم در دو سایت و حمل گروهی انجام خواهد شد.

والی بیان کرد: تیم های ۸ نفره استان ها با قرعه کشی در قالب سه تیم مهرورز، دوستی و صلح در آزمون های مختلف شرکت می کنند و از تیم ها سنجش مهارت صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی نیز همین روند کشوری در انتخاب تیم ها صورت گرفته است و تیم ها آمادگی دارند در هر یک از مسابقات امدادی حضور یابند.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: برای اولین بار این طرح به این شکل برگزاری در سال جاری انجام شده است و تیم ها بر اساس آیتم هایی که آزمون دادند عنوان بندی  شده و در قالب سه گروه جداگانه با هم رقابت می کنند.

وی در مورد نحوه آزمون ها گفت: تیم های ۸ نفره در هر استان به قید قرعه در سه تیم مهروز، دوستی و صلح قرار می گیرند و آزمون ها را سپری می کنند و پس آزمون عملی از آن ها آزمون کتبی گرفته می شود و بعد از آزمون به صورت مشترک در کمک های اولیه و حمل مصدوم و آشنایی با نهضت هلال احمر و صلیب سرخ شرکت می کنند.

والی افزود: تمامی آیتم ها برای ارزیابی جمع می شود و در نهایت سه تیم برتر در سطح کشور برگزیده خواهد شد؛ همچنین به تفکیک گروه ها بهترین امتیازات نیز ارزیابی می شود و در نهایت سه تیم مشخص می شود که سه تیم ۸ نفره متنتخب در هر استان برتر خواهند شد.

وی تصریح کرد: در بحث امتیازات گروههای بشردوستی طبق عملکرد تیم های شرکت کننده و با دارا بودن معیارها و آیتم های مختلف یک گروه بشردوست نیز انتخاب می شود.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: امتیازات هر استان در انتخاب استان برتر نیز تاثیر دارد یعنی معیارها فقط آزمون های کتبی و مهارت های امدادی نیست و امتیازات در رفتارهای بشردوستی اثر بخش است.

وی اظهار کرد: در نهایت، سه تیم ۴ نفره تیم صلح و سه تیم برتر بشردوست و سه تیم برتر در مهرورزی انتخاب خواهند شد.

والی بیان کرد: کل شرکت کنندگان ۲۶۰ نفر در دوره دختران و ۲۶۰ نفر در دوره پسرها می باشند که بیش از ۵۰۰ نفر در هر دو گروه دختران و پسران در مسابقات شرکت دارند که دوره بانوان از ۴ آذر آغاز می شود.

وی تصریح کرد: همسان سازی آیتم های داوری و تقسیم کار داوری و ایجاد ادبیات مشترک برای نحوه داوری ها نیز از دیگر اقدامات در جهت ارزیابی دقیق تیم هاست.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: از صبح تیم های داوری مشغول فعالیت بوده اند همچنین بازدیدی از سایت و تجهیزات صورت گرفت و تیم های داوری هر کدام از داوری ها با هم هماهنگ شده اند.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: استان ها در  4 گروه در مسابقات شرکت می کنند در این راستا برنامه های مفرحی هم در استان یزد پیش بینی شده است که بازدید از شهر تاریخی و مسابقات جانبی مختلف از آن جمله است.

وی اظهار کرد: این مسابقات با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر یزد و نمایندگان کانون های جمعیت برگزار می شود.

والی همچنین عنوان کرد: دوره برادران از دهم آغاز می شود سپس دوره بازآموزی داورن و پذیرش تیم های استان ها انجام و در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آذر ماه مسابقات برگزار می شود و بعد از آن همایش کویر نوردی و آئین اختتامیه را خواهیم داشت.

بخش نظردهی بسته شده است..