مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛

برگزاری مسابقه رفاقت مهر با هدف رقابت از فردا در یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری مسابقه رفاقت مهر در یزد خبر داد و گفت: این مسابقه در قالب دو دوره خواهران و برادران با همکاری حوزه جوانان هلال احمر در استان برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد : محسن حرازی زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری  بیست و نهمین دوره مسابقات  کشوری رفاقت مهر و رویداد بزرگ کویر نوردی در یزد، گفت: مسابقه رفاقت مهر با هدف رقابت در کنار رفاقت از ۴ تا ۱۴ آذر ماه در قالب دو دوره خواهران و برادران به وسیله حوزه جوانان هلال احمر در استان برگزار می‌شود.

حرازی زاده :با اشاره به اینکه  تمامی استان‌ها در این مسابقه شرکت می کنند افزود: این مسابقه در دو دوره پنج روزه برگزار می‌شود که در دوره‌ی اول خواهران و دوره‌ی دوم برادران در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی  نمایش توانمندی ها و فعالیت‌های بشر دوستانه جوانان پرشور هلال احمر استان  ،گسترش صلح و دوستی در کنار رقابت و  محکم کردن پایه‌های یزد جهانی،  امداد رسانی در زمان جنگ و بحران های طبیعی را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

مدیرعامل هلال احمر یزد بیان کرد : نشان دادن توانمندی هلال احمر یزد، گسترش فعالیت‌های بشردوستانه در این استان و کمک برای محکم کردن پایه‌های ثبت جهانی یزد از جمله دلایل میزبانی استان در این دوره مسابقات سراسری هلال احمر کشور است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان  با اشاره به شرکت  ۸۰۰ خواهر و برادر در این مسابقه افزود: شرکت کنندگان در سه گروه صلح، دوستی و مهرورزی تقسیم می‌شوند و در  آزمون عملی وکتبی که شامل CPR، حمل با تجهیزات، ارزیابی مصدوم، آتل بندی و بانداژ حضور خواهند داشت.

حرازی زاده با اشاره به  مانور زلزله در ۲۰ مدرسه استان در هفتم آذر ماه گفت : این مانور جهت آگاهی شهروندان و ارزیابی امدادگران است که آموزش و پرورش و مدیریت بحران استان در این امر دخیل هستند.

وی گفت: حوزه‌ی جوانان هلال احمر حوزه‌ی مهمی است ما می توانیم با حضور جوانان پرشور و علاقه‌مند فعالیت‌های بشر دوستانه و کار‌های بزرگی را  انجام و اجتماعی شدن را به جوانان آموزش و آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از برگزاری گنگره شهدا جامعه‌ی جهان اسلام به ویژه مدافعان حرم در هفتم آذر ماه خبر داد.

 

رقابت‌ها گروه‌های صلح، دوستی و مهرورزی

میرحسینی یادآور شد: مسابقات ملی رفاقت مهر در بخش‌های اسکان اضطراری، حمل با تجهیزات، حمل بدون تجهیزات، CPR، ارزیابی معدوم، آتل‌بندی و باندا‍ژ برگزار می‌شود و در هر رشته سه استان برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: در این رقابت‌ها گروه‌های صلح، دوستی و مهرورزی حضور دارند و به مدت ۱۰ روز با یکدیگر رقابتی دوستانه خواهند داشت که بخش نخست رقابت‌ها با حضور خواهران و بخش دوم با حضور برادران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها هر سال در سطوح استانی و ملی برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته استان کرمان میزبان این رقابت‌ها بود و امسال میزبانی آن بر عهده یزد گذاشته شده است.

میرحسینی در مورد کویرنوردی نیز بیان کرد: رویداد بزرگ کویرنوردی روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان شش کیلومتر در کویر پیاده‌روی خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مسابقات امدادی، در حوزه جوانان هلال احمر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در گروه‌های دوستانه، ضمن ارزیابی دانش و مهارت خود در زمینه امدادرسانی، کار تیمی و گروهی را نیز تمرین می کنند.

برگزاری مانور زلزله در هفتم آذر ماه در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین از برگزاری مانور زلزله در یزد خبر داد و یادآور شد: این مانور نیز در هفتم آذرماه ساعت ۹ صبح در تمام مدارس استان برگزار خواهد شد و ۲۰ مدرسه در شهر یزد به طور شاخص برگزار کننده این مانور استانی هستند.

وی یادآور شد: استان یزد به جز مناطقی از شهرستان بهاباد، تاکنون به لحاظ وقوع زلزله ایمن بوده و کمتر دچار حوادث طبیعی شده اما در هر حال نیاز است با برگزاری مانورهایی، ضمن سنجش آمادگی امدادگران و ارزیابی آنها، آمادگی لازم را برای مواقع بحران کسب کنیم.

همایش سراسری معاونین جوانان هلال احمر کشور به میزبانی استان یزد

حرازی زاده در مورد میزبانی هلال احمر یزد از همایش سراسری معاونان جوانان هلال احمر کشور نیز بیان کرد: تلاش ما برای انجام این میزبانی، گسترش نمایش فعالیت‌های بشردوستانه در شهر جهانی یزد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هلال احمر از جمله سازمان‌هایی است که عمده فعالیت‌های آن توسط اعضا و داوطلبان انجام می‌شود و به طور قطع با توجه به محدودیت نیروهای ثابت، می توانیم با افزایش پتانسیل اعضا، فعالیت‌های بیشتری در سطح استان انجام دهیم.

حرازی زاده عنوان کرد: هلال احمر در زمان جنگ مسئولیت امدادرسانی و در زمان صلح، مسئولیت آمادگی نیروها و تکمیل تجهیزات امدادی را بر عهده دارد که به همین منظور، اقدامات متعددی از جمله مسابقات رفاقت مهر برگزار می شود.

حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان با به‌کارگیری و آموزش جوانان اثرگذاری خوبی داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد تأکید کرد: با توجه به اینکه جوانان در آستانه شروع فعالیت‌های اجتماعی خود هستند می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی این قشر مهم را با حوزه فعالیت هلال‌احمر آشنا کرد. حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان با به‌کارگیری و آموزش جوانان اثرگذاری خوبی داشت.

حرازی‌زاده تصریح کرد: فعالیت‌های هلال‌احمر می‌تواند نقش بسیار مهمی در اجتماعی شدن و روند جامعه‌پذیری جوانان ایفا کند؛ نقشی که بدون شک ‌در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز تأثیر مستقیمی دارد.

وی افزود: درست است که استان یزد ازلحاظ بلایای طبیعی وضعیت نسبتاً خوبی دارد؛ اما حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و برای برخورد با این‌گونه حوادث باید همواره آماده‌باشیم. بافت تاریخی و قدیمی شهر یزد در صورت بحران می‌تواند دردسر بزرگی را برای استان به وجود بیاورد چراکه امدادرسانی در این بخش‌ها بسیار مشکل خواهد بود.

حرازی‌زاده در پایان گفت: همه مردم باید بدانند که مجموعه جمعیت هلال‌احمر با امکانات و نیروهای مجرب خود تمام توان خود را برای کمک به آن‌ها به کار خواهد گرفت و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..