سرپرست استانداری یزد:

هم افزایی و مخاطب شناسی پشتوانه ترویج فرهنگ نماز است

سرپرست استانداری یزد در چهارمین اجلاس استانی نماز با اشاره به اهمیت ارزیابی و اثربخشی برنامه ها در حوزه های دینی و معرفتی گفت: هم افزایی و مخاطب شناسی در اجرای برنامه ها پشتوانه ای موثر برای ترویج فرهنگ نماز است.

به گزارش یزدی نیوزاجلاس استانی نماز با رویکرد شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، سرپرست استانداری یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسئولان و فعالان عرصه نماز در شهرستان مهریز-سالن شکیب برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد با خیر مقدم و قدردانی از  تلاش و حضور ائمه جمعه ، روحانیون مدیران و فعالان موثر در برگزاری اجلاس استانی نماز بیان کرد:اولین نکته عدم توجه به اثربخشی برنامه ها در حوزه های دینی ،انقلابی و معرفتی است زیرا به برگزاری برنامه هایی با قالب های رسمی و تکراری عادت کرده ایم  و  شکل جلسات بیش از محتوا مورد توجه قرارمی گیرد.
«محمدعلی طالبی» افزود:از سوی دیگر بعضا برنامه هایی اجرا می شود  که ارزیابی موثری از کارآمدی آن ها در حوزه ارزش های دینی و نشر فرهنگ نماز مورد توجه قرار نمی گیرد و لازم است این جریان  با ضرورت ها و نیاز روز هماهنگ شود.
طالبی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در مسائل ارزشی و معرفتی برای انتقال فرهنگ غنی ایرانی –اسلامی عدم شناخت از مخاطب است  و اولویت بندی پیام ها بر مبنای مخاطب شناسی در انتقال مفاهیم ماندگار نیازمند توجه بیشتری می باشد.
وی اظهار داشت:به جای انجام فعالیت هایی با مخاطبان آسان و در دسترس، جای خالی تمرکز بر  کودکان و نوجوانان برای آشنایی با ارزش ها به ویژه نماز با برنامه های جذاب پوشش داده شود.
سرپرست استانداری یزد یادآور شد: دستور قرآن بر این است همه افرادی که توانی برای  نشر فرهنگ نماز دارند،اقدام کنند و هم افزایی در این موضوع نتایج چشمگیر و ماندگاری به همراه دارد.
طالبی بیان کرد:هم افزایی یعنی در کنار یکدیگر و با تجمیع توان های مختلف برنامه های منسجمی را درحوزه گسترس فرهنگ نماز  رقم بزنیم و با فعال سازی ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی و موثر فعالیت های خوبی را در سطح استان شاهد باشیم.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در  پایان گفت:امیدواریم  با همت،همفکری و همدلی شاهد رشد و تعالی ارزش های دینی و به ویژه فرهنگ نماز در استان دارالعباده یزد باشیم.
گفتنی است در این اجلاس از کتاب "زندگی خود را ایمن بسازیم "رونمایی و  با اهدا لوح سپاس، تلاش های فعالان عرصه نماز در حوزه های مختلف مورد قدردانی قرار گرفت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..