کتب‌ بخش نابینایان مهریز افزایش می‌یابد

رییس کتابخانه‌های شهرستان مهریز در مورد افزایش تعداد کتب بخش نابینایان و تجهیزات و امکانات بیشتر این بخش قول مساعد داد.

به گزارش یزدی نیوز«سعید قریشی» در جریان بازدید رییس بهزیستی شهرستان مهریز به مناسبت هفته کتاب‌‌خوانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان،  گفت: بخش ویژه‌ای در کتابخانه مرکزی این شهرستان ویژه نابینایان و کم‌بینایان مناسب‌سازی شده که دارای کتاب‌های بریل برای استفاده آنان است تا همه افراد جامعه و اقشار جامعه بتوانند از فواید کتاب خواندن و استفاده از تجهیزات کتابخانه‌های شهرستان استفاده ببرند.

 
به گفته‌ی وی، نهاد کتابخانه‌ها در حال پیگیری برای افزایش تعداد جلد کتاب‌های این بخش و تجهیزات الکترونیکی دیگری برای استفاده آسان‌تر مخاطبان این بخش است.
 
قریشی در ادامه با بیان این که بخش کتاب کودک نیز با محیطی شاد و مفرح در کتابخانه راه‌اندازی شده است، از اداره بهزیستی خواست تا تعامل مهد‌ها با این مرکز بیشتر از  گذشته ادامه داشته باشد.
 
«علیرضا علیزاده» رییس بهزیستی شهرستان نیز با بیان این که کتاب خواندن غذای روح و نیاز روح و ذهن آدمی است، اظهار کرد: نابینایان نیز از این امر مستثنی نیستند و نیاز به کتاب خواندن برای آنها وجود دارد و در بسیاری از مواقع اشتیاق مطالعه این عزیزان بیشتر از افراد دیگر است.
 
وی افزود: همواره خلاء‌هایی در حوزه کتاب‌های بریل و تجهیزات آن وجود دارد اما تلاش می‌کنیم تا با همکاری و تعامل خوب امکانات و تجهیزات بیشتری را برای آنان فراهم کنیم.
 
علیزاده عنوان کرد: با توجه به آن که یکی از مشکلات روشندلان، حضور در کتابخانه‌ها برای دریافت کتاب است، امیدواریم بسترهای لازم برای استفاده از تجهیزات و کتاب‌های الکترونیکی فراهم شود تا دیگر نیازی  برای حضور فیزیکی آنها نباشد.
 
شهرستان مهریز در حال حاضر قریب به ۲۰۰ روشندل دارد که در سه سطح خفیف، متوسط و شدید از اداره بهزیستی مهریز خدمات دریافت می‌کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..