سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد خبر داد:

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در کارخانه تولیدی کابل شهید قندی یزد

باهدف ارتقا ایمنی و هماهنگی در مواقع بحران، مانور پدافند غیرعامل با حضور مسئولین استان و شهرستان و نیروهای امدادی و با سناریو حمله هوایی و آتش‌سوزی در کارخانه توایدی کابل شهید قندی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ سید مهدی حسینی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : مانور پدافند غیرعامل به‌منظور ارتقا ایمنی و کسب آمادگی در زمان وقوع بلایای طبیعی و کاهش اثرات خطرپذیری و حملات و تهدیدات عامل با حضور مسئولین استان و شهرستان و با مشارکت بیش از ۳۰ نفر از نجاتگران هلال احمر شهرستان یزد برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: برگزاری این مانورها با هدف بالا بردن سطح آمادگی دستگاه های خدمت رسان و آموزش نیروهای مردمی و جامعه کارگری در مواقع ضروری انجام می شود.

حسینی شناسایی نقاط ضعف و قوت در مواجهه با هر گونه تهدید و سنجش توان عملیاتی پرسنل در شرایط بحرانی را ازاهداف اولیه این مانور دانست و گفت: ارتقاءنظم موجود در سیستم، ارتقاء دانش و تخصص کاربردی پرسنل از طریق ایجاد یک موقعیت فرضی و فراهم آوردن بستر مناسب  جهت سیستم ارجاع، از دیگر اهداف  اجرای این مانور بوده است.

وی تاکید کرد: در راستای اهداف عالی جمعیت هلال احمر، این جمعیت در هنگام بروز انواع بحران به خصوص در حملات تروریستی و هسته ای با همکاری دیگر دستگاه های مرتبط از جمله نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ،اتش نشانی و اورژانس و دیگر دستگاه های امدادی و …. وظیفه خود را انجام خواهد داد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد به حضور پر رنگ نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور به موقع تیم های عملیاتی، عملیات های مختلفی از جمله ارزیابی صحنه حادثه، تریاژ مصدومان، حمل و انتقال مصدوم، جستجو و نجات، اسکان و عملیات های دیگر انجام شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..