به مناسبت روز جهانی نوزاد نارس برگزار شد؛

جشن نوزاد نارس در بیمارستان شهید صدوقی یزد

روز هفدهم نوامبر همزمان با بیست و ششم آبان ماه با توجه به اهمیت موضوع در نظام ارائه خدمات سلامت به نام روز جهانی نوزاد نارس نامیده شده است لذا به همین مناسبت مراسمی با حضور کادر درمان بخش نوزادان نارس بیمارستان شهیدصدوقی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز هرسال قریب ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می آیند که در کشورهای مختلف آمار تولد چنین نوزادانی از پنج تا ۱۸ درصد گزارش شده است.

 
تولدی که پیش از ۳۷ هفته داخل رحمی اتفاق می‌افتد، زود هنگام و نارس قلمداد می‌شود که براساس آمارهای جهانی یک مورد از هر ۱۰ نوزاد می‌باشد ولی در کشور ما آمار تقریبی ۱۲ درصد ذکر می شود.
 
چنین نوزادانی به دلیل نارسی و برخی از مشکلات، نیاز به بستری طولانی مدت در مراکز درمانی و پیگیری‌های بعدی دارند چرا که این نارسی از ابعاد عاطفی، اجتماعی اقتصادی، اخلاقی وحقوقی روی خانواده و جامعه تاثیر می‌گذارد.
 
از آنجایی که نوزادانی که چند هفته زودتر به دنیا می‌آیند، در خطر مشکلات سلامتی بعدی هستند بنابراین چنین نوزادان نیازمند مراقبت‌های خاص و پیگیری همه جانبه از ابعاد مختلف سلامت از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی شبکیه چشم، بینایی و شنوایی هستند.
 
«زهرا غفاریان» مسئول بخش NICU بیمارستان شهید صدوقی یزد در این خصوص می‌گوید: تیم درمانی بخش NICU شهید صدوقی یزد تمام تلاش خود را در جهت ارائه مراقبت ایمن، آموزش، حمایت همه جانبه از والدین، قراردادن همه نوزادان نارس در معرض در برنامه های پیگیری و غربالگری بینایی، شنوایی و تکاملی به کار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران متعهد این بخش با  به روز رسانی علم و مهارت عملی خود و بهره‌گرفتن از فنآوری‌های پیشرفته و نوین، به روز‌ترین مراقبت‌ها، داروهای جدید و روش های تغذیه ای موثر را به نوزادن نارس ارائه می‌دهند.
 
گفتنی است؛ به مناسبت روز جهانی نوزاد نارس، پزشکان و پرستاران این بخش در بیمارستان شهید صدوقی یزد این روز را گرامی داشتند و طی مراسمی  با تزئین بخش با تصاویر نوزادان شاداب و سالم ترخیص شده از این بخش، امید تازه‌ای در دل مادران بستری ایجاد کردند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..