مانور استانی زلزله با محوریت خانواده در بهاباد برگزار شد‌

مانور زلزله فرضی ۵ ریشتر به منظور ارزیابی و میزان آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای امدادی، در روستای دهنو ملااسماعیل بهاباد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر اجرای این مانور که توسط شرکت گاز استان یزد انجام شد ۱۱ دستگاه اجرائی از شهرهای مختلف استان و بهاباد برای یاری رساندن به آسیب دیدگان و مصدومان زلزله فرضی به روستای دهنو ملا اسماعیل اعزام شدند.

 
مدیرکل ستاد بحران استانداری یزد در حاشیه برگزاری این مانور در بهاباد به بحث ارزیابی بحران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این مانورها ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی و نیروهای امدادی در زمان وقوع بحران است که باید ارزیابی آنها به طور جدی صورت گیرد.
 
بدین منظور و در پی وقوع این زمین لرزه فرضی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد برای بررسی خسارات احتمالی در محل فرمانداری بهاباد تشکیل شد.
 
در راستای اجرای مانور استانی زلزله در شهرستان بهاباد و در پی وقوع این زلزله فرضی، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در محل فرمانداری میزان خسارت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای وقوع این حادثه را تشریح کرد.
 
این مانور بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده بر وقوع زلزله فرضی به بزرگی پنج ریشتر در شهرستان بهاباد رخ داد و کانون آن در مکان قبلی روستای تخرب شده دهنوملااسماعیل عنوان شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..