خرید ۸۴۵۰۰ تن محصولات کشاورزی و دامی یزدی‌ها توسط تعاون روستایی

مدیر تعاون روستایی استان یزد از خرید بالغ بر 84 هزار و 500 تن انواع محصولات کشاورزی و دامی توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان طی شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

به گزارش یزدی نیوز«علی جهازی» در این باره تصریح کرد: شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان، کاهش نقش دلالان، کاستن فاصله تولید تا مصرف، انتقال ارزش افزوده محصولات کشاورزی به کشاورزان، واقعی شدن قیمت‌ها، افزایش انتفاع بهره‌برداران بخش کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید همه ساله اقدام به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان می‌کند.

 
وی در ادامه شاخص‌ترین محصولات خریداری شده شبکه تعاون روستایی در نیمه اول امسال را شامل ۲۸ هزار و ۹۸۹ تن محصولات لبنی، سه هزار و ۹۵۳ تن مرغ، ۲۲ هزار و ۱۲ تن جو، ۱۷ هزار و ۵۳۱ تن انواع ذرت، چهار هزار و ۹۰۹ تن سویا، یک هزار و ۲۰۰ تن  محصولات گلخانه ای و یک هزار و ۱۲۳ تن سبوس ذکر کرد.
 
جهازی در همین رابطه از خرید حمایتی بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن شیر مازاد مصرف دامداران یزدی در این مدت نیز خبر داد و تصریح کرد: شیرخام تولیدی خریداری شده با بار میکروبی کمتر از یکصد هزار، ۳.۲ درصد چربی و سه درصد پروتئین به قیمت هر کیلو ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال از دامداران یزدی اخذ شد.
 
مدیر تعاون روستایی استان گفت: در استان یزد سالانه قریب ۲۲۰ هزار تن شیر خام تولید می‌شود که بخشی از آن در استان توزیع می‌شود و بخشی به کارخانجات لبنی سایر استان‌های همجوار ارسال می‌شود و در مجموع حدود ۱۲۰ هزار تن از شیر خام تولیدی استان مازاد بر مصرف بوده که بخشی از آن که توسط کارخانه‌ها جذب نمی‌شود را تعاون روستایی با همکاری اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان به صورت حمایتی خریداری و پس از فرآوری و استحصال به پودر شیرخشک و خامه تبدیل می‌کند.
 
وی اضافه کرد: با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان به صورت میانگین روزانه ۳۰ تن شیر مازاد مصرف دامداران عضو خریداری شده است.
 
جهازی در پایان نیز یادآور شد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد در سال جاری همچنین مقدار چهار هزار و ۸۹۹ تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان منطقه خریداری کرده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..