استاندار یزد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی احیا کننده تفکر در مسیر بالندگی کشور است

استاندار یزد در پیامی با گرامیداشت هفته و روز کتاب و کتابخوانی بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و دوستی با کتاب به عنوان احیا کننده تفکر در مسیر بالندگی و سربلندی کشور تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» استاندار یزد در پیامی به مناسبت هفته و روز کتاب و کتابخوانی به اهمیت این موضوع در مسیر بالندگی و سربلندی کشور اشاره و تلاش فعالان این عرصه را ارج نهاد.

 
متن کامل این پیام که با این روایت حضرنت امیرالمومنین علی(ع) که «هر که با کتاب آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی‌گردد.» آغاز شده بدین شرح است؛
 
«کتاب دوست و پشتوانه همیشه همراه در باغ اندیشه است و میراث گرانب‌های قرن‌ها دانش و تجربه برای ساختن مسیری سرشار از بالندگی که عزت و سربلندی پایدار و ماندگار را رقم می‌زند.
 
بی گمان آن‌ها  که گام‌های بلند در وادی پیشرفت‌های گوناگون برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده‌اند و مطالعه به عنوان عنصر مهم و ضروری در جامعه‌ای پویا محسوب می‌شود و  بر  این مبنا در فضای امروز کشور هر رویکردی که به گسترش سطح آگاهی عمومی بینجامد و نیروی تفکر و قدرت درک را در مردم  با استعداد ما تقویت کند حسنه و اقدامی بزرگ است.
 
استان یزد نیز با پشتوانه‌ای از تمدن غنی و فرهنگ متعالی دیار عالمان بزرگ و نگرش های ماندگار در تاریخ جهان محسوب می‌شود و دارالعلم عنوانی بس شایسته برای یزد است، با تکیه بر این داشته‌ها و توانمندی‌های نهفته در بخش‌های مختلف  باید برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان بهترین حافظ و احیاء کننده تفکر و اندیشه های والا از هیچ کوششی فرو گذار نکنیم.
 
با گرامیداشت ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی، تلاش و بلند همتی خادمین و مروجین فرهنگ کتابخوانی، کتابداران، نویسندگان و تمام فعالان عرصه فرهنگ و هنر در جایگاه خالقان  نگرش‌ها و پویش‌های ماندگار فردی و اجتماعی را ارج می‌نهم و توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان این عرصه را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
 
امید که هر کدام به سهم خود راوی اندیشه و مروج توسعه فرهنگ دوستی با کتاب و کتابخوانی باشیم.»
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..